#strefawiedzy 17: Jak wybrać kuriera dla sklepu internetowego? Porównujemy ceny, czas dostawy, oferty

Każdy butik internetowy musi podjąć współpracę z dostawcą zamówień. Wybór firm, które będą je realizowały jest bardzo ważny. Dla właścicieli butików najistotniejsze są koszty oraz wygoda w nadawaniu paczek. Natomiast klienci zwracają uwagę nie tylko na cenę przesyłki, ale także rozpoznawalność firmy kurierskiej. Niektóre firmy cieszą się dobrą renomą, inne wręcz przeciwnie. Podpowiadamy, jak znaleźć złoty środek.

Kurier do butiku internetowego – na co zwrócić uwagę?

Każdy sklep internetowy ma inną specyfikę. Są firmy, dla których ważne są duże gabaryty przesyłek (sklep z instrumentami), wysyłka na paletach (hurtownie), szczególne warunki przewozu (branża spożywcza), czy delikatna dostawa (branża elektroniczna). Najłatwiej jest sprzedawcom, którzy oferują nietłukące towary. Wtedy można pakować je zarówno w kartony fasonowe, jak i foliopaki. Na co zwrócić uwagę, wybierając firmę kurierską?

  • Cena przesyłki – Koszt paczki zależny jest od jej rozmiaru i wagi. Kurierzy na stronach udostępniają ceny detaliczne, jednak właściciele butików internetowych często mają możliwość ich negocjacji na podstawie indywidualnych umów.
  • Czas dostawy – Liczba dni roboczych, która mija od nadania do doręczenia paczki.
  • Rodzaj opakowania – Niektóre firmy kurierskie dostarczają przesyłki zapakowane tylko w odpowiedni sposób, np. list polecony Poczty Polskiej może być spakowany w płaską kopertę (na foliopaku nie można nakleić znaczków).
  • Dostawa do domu klienta lub odbiór w punkcie – Kurierzy mogą dostarczyć przesyłkę od drzwi do drzwi lub pozostawić ją w Paczkomacie albo punkcie odbioru (Żabka, punkt kurierski, kiosk RUCHu).
  • Odbiór paczek z magazynu – Sklep internetowy może podpisać umowę z firmą kurierską na odbiór przesyłek wprost z magazynu. Wtedy furgonetka kuriera podjedzie w wybrane miejsce o określonej porze i odbierze zaadresowane paczki.
  • Możliwość ubezpieczenia przesyłki – To czynnik szczególnie ważny dla sklepów wysyłających wartościowy towar. Ubezpieczenie obejmuje różne aspekty, m.in. zagubienie paczki albo zniszczenie towaru w trakcie dostawy. Przed wyborem ubezpieczenia warto sprawdzić jego warunki w regulaminie udostępnionym przez przewoźnika.
  • Przesyłki za pobraniem – To przesyłka, za którą odbiorca płaci kurierowi. Później środki te wpływają na konto podane przez nadawcę przesyłki.
  • Płatność za odmowę odbioru przesyłki – To kwota, którą trzeba zapłacić za zwrot przesyłki której nie odbierze klient. W przypadku przesyłek pobraniowych cena zwrotu wzrasta.
  • Dostawy za granicę – Część firm kurierskich dostarcza paczki za granicę. Koszt przesyłki uzależniony jest od strefy, do której zostało zaliczone konkretne państwo.

Firmy kurierskie z perspektywy klientów

Sposób, w jaki zostanie dostarczony towar jest bardzo istotny dla klientów sklepów internetowych. Znanym chwytem marketingowym jest proponowanie darmowej przesyłki po tym, gdy zamówienie obejmie określoną kwotę. Klienci, wybierając rodzaj dostawy, kierują się przede wszystkim ceną. Bardzo ważne dla nich jest również renoma firmy kurierskiej oraz czas dostawy. Prowadząc butik warto pomyśleć o tym, do kogo będą trafiały przesyłki. Mieszkańcy mniejszych miejscowości nie mają dostępu do punktów odbioru. Dlatego bardzo dobrze, jeśli sprzedawca oferuje kilka rodzajów dostawy, wśród których można znaleźć zarówno przesyłkę pocztową, jak i kuriera oraz odbiór w punkcie. Warto udostępnić także opcję odbioru osobistego.

Porównanie firm kurierskich: DPD, DHL, GLS, InPOST Kurier, In POST Paczkomaty, Poczta polska, FedEx, Paczka w Ruchu

 

 

Umowa z brokerem czy z pojedynczymi firmami?

Oba rozwiązania mają plusy i minusy. Podpisanie umowy z jedną firmą kurierską pozwala na wynegocjowanie bardzo korzystnych stawek. Są one ustalane w oparciu o liczbę przesyłek wysyłanych w określonym czasie. Ponadto można wtedy również zdecydować się na opcję odbioru paczek przez kuriera wprost z magazynu sklepu, która jest bardzo wygodna. Współpraca przebiega na podstawie umowy. Nieco inaczej przedstawia się współpraca z brokerami. Są to firmy, które oferują pakiet usług kilku przewoźników. Ceny przesyłek są nieco atrakcyjniejsze niż te proponowane w sprzedaży detalicznej. Co ważne, właściciel butiku nie wiąże się z brokerem żadną umową. Generuje etykiety za pośrednictwem strony internetowej i oddaje przesyłki do punktu odbioru lub bezpośrednio do rąk kuriera. To dobre rozwiązanie dla małych i średnich firm.

Broker kurierski aPaczka – łatwe wysyłki w dobrej cenie

aPaczka to broker kurierski, który kompleksowo obsługuje sklepy internetowe. Klienci firmy mogą uprosić system nadawania paczek, wykorzystując narzędzia, które generują etykiety i zlecają wysyłkę. Wystarczy zintegrować oprogramowanie udostępniane przez brokera ze sklepem internetowym, by nadawać paczki z poziomu panelu administratora strony www. Ogromną zaletą aPaczki są również korzystne ceny i dostęp do wielu sieci kurierskich. Koszty nadania przesyłek są nieco niższe od tych proponowanych zazwyczaj klientom indywidualnym. Sklepy internetowe mogą je negocjować. Przesyłki dostarczane są na terenie kraju oraz w Niemczech.