Przygotuj się na Black Friday – 27 listopada 2020
Wielkimi krokami zbliża się Black Friday 2020. W polskim kalendarzu wyprzedaży to wydarzenie występuje zaledwie od kilku lat. Mimo to cieszy się ogromną popularnością. Wystarczy tylko wspomnieć, że niektóre sklepy internetowe notują w tym dniu nawet kilkukrotne wzrosty sprzedaży. Z uwagi na ponurą specyfikę 2020 roku, jeszcze więcej osób zdecyduje się na zakup prezentów gwiazdkowych w sieci. To potencjał, który trzeba wykorzystać!
Black Friday to dzień, w którym koszyki kupujących wypełniają się po brzegi. Największą popularnością cieszą się ubrania, elektronika, obuwie i multimedia. Dotyczy to jednak nie wszystkich sprzedawców. Wzrost handlu zauważalny jest głównie w sklepach cieszących się dużą popularnością. Zyskają również Ci, którzy przygotują swój biznes na nadchodzące wyprzedaże. Jakie działania przyniosą wymierne korzyści? Właśnie teraz, na miesiąc przed Black Friday, jest ostatni dzwonek na to, by zadbać o odpowiedni marketing.
Zbuduj podstawę z wnikliwej analizy
Podstawą opracowania strategii marketingowej na Black Friday powinna stać się analiza sprzedaży. Najlepiej cofnąć się do podobnego okresu rok wcześniej i sprawdzić, jakie produkty cieszyły się zwiększoną popularnością. Do tego należy również wytypować towary, które obecnie są najchętniej kupowane przez klientów. Następnie trzeba zapewnić odpowiednie stany magazynowe. Dobrze także wypromować te produkty, np. wyróżniając je na głównej stronie sklepu.
Niech będzie głośno
Gdzie klienci będą szukali atrakcyjnych ofert na Black Friady? W sklepach, które przygotowują na ten dzień specjalne obniżki. Zadbaj o to, by Twoi kupujący byli świadomi tego, że oferujesz im coś specjalnego. Zrób wokół zbliżających się obniżek sporo szumu. Dobrym pomysłem będzie kampania w mediach społecznościowych – na Facebooku i Instagramie. Z pewnością warto także przygotować banner na stronę oraz wysłać do klientów spersonalizowany newsletter.
Przygotuj sklep na zwiększony ruch
Łowcy okazji nie mają czasu na czekanie. Dlatego przed Black Friday zadbaj o odpowiednią przepustowość serwera. Zatroszcz się również o to, by strona ładowała się w mgnieniu oka. Dwie, trzy sekundy dodatkowego oczekiwania to wystarczająco, by znaleźć równie dobrą ofertę u konkurencji. Pamiętaj również o tym, by pozbyć się ze strony pop-upów oraz reklam, które mogą utrudniać przeglądanie oferty. Zakupy muszą był łatwe i intuicyjne zarówno z poziomu komputera stacjonarnego, jak i laptopa, tabletu oraz, a nawet przede wszystkim, smartfona.
Pozwól klientom kupować więcej i więcej
Black Friday to czas wysokich wydatków. Ważne, aby płatności w Twoim sklepie internetowym były łatwe, bezpieczne i intuicyjne. Najlepiej korzystaj z usług sprawdzonych operatorów płatności, którzy są rozpoznawani przez klientów. Możesz też pójść o krok dalej i rozszerzyć wachlarz możliwości płatniczych. Na skorzystanie z okazji Black Friday klienci mają tylko 24 h. Niestety, nie zawsze dysponują wtedy odpowiednimi środkami. Pozwól im więc na zakupy z odroczonym systemem płatności. Może to być choćby Twisto. To operator płatności, który pośredniczy w zakupach w sklepach internetowych i pozwala uregulować należność za zakupy nawet kilka tygodni po otrzymaniu towaru.
Bądź doskonałym logistykiem
Okres wzmożonego ruchu w sklepie internetowym to dobry czas na pozyskanie nowych klientów. Dziś liczą się nie tylko atrakcyjna oferta i profesjonalna obsługa. Równie ważna jest szybka wysyłka. Najlepiej, aby zamówione przedmioty dotarły do kupującego w dwa lub trzy dni. Najlepsi gracze na rynku wysyłają towar nawet w kilka godzin po zaksięgowaniu transakcji. Czy dysponujesz możliwościami, które pozwolą Ci im dorównać?
Pamiętajcie – Black Friady przypada w piątek 27 listopada. Niedługo po nim, bo 30 listopada, nadchodzi Cyber Monday. Jeśli nie wiesz, jak przygotować sklep na festiwal obniżek, skontaktuj się z nami. W Medializer z przyjemnością pomożemy wdrożyć działania, które przyniosą zysk.