Uwaga! Zmiany na Facebooku! Nadchodzą limity reklam
Dotychczas liczba reklam publikowanych na Facebooku przez konkretną stronę nie była ograniczona. Na początku 2021 ma się to zmienić. Wszystko dlatego, że system emisji reklam nie jest w stanie obsłużyć i zoptymalizować pod kątem odbiorców zbyt wielkiej liczby reklam. Zwyczajnie uczy się zbyt wolno. Zmniejszenie liczby komunikatów promocyjnych ma zapobiegać przepaleniu budżetu i sprawić, że staną się one skuteczniejsze. Zobacz, co musisz wiedzieć o nadchodzących zmianach.
Datą graniczną jest 21 lutego 2021 roku. To właśnie wtedy zostaną wprowadzane zmiany. Już teraz Facebook udostępnił narzędzie, które pozwala obliczyć przewidywane limity reklam. Można znaleźć je pod adresem - https://www.facebook.com/ads/ad_limits/ . Facebook udostępni też zakładkę „Limity reklam na stronę” w sekcji „Przegląd konta” w Menedżerze firmy, gdzie można znaleźć wskazówki, pozwalające na zmniejszenie liczby postów promocyjnych. Od czego zależy górna granica ilości komunikatów promocyjnych? O wszystkim decyduje budżet. Przekroczenie dostępnej ilości reklam będzie skutkowało zablokowaniem wyświetlania kolejnych reklam, a także zablokuje możliwości edycji już tych dostępnych.
Jak działają reklamy na Facebooku?
Za skuteczność przekazu reklamowego w mediach społecznościowych odpowiada szereg mechanizmów. Komunikaty nie wyświetlają się losowym odbiorcom, tylko zostają zoptymalizowane tak, by były jak najskuteczniejsze. Za wszystko odpowiedzialny jest system emisji reklam, który po każdym wyświetleniu reklamy analizuje dane na temat jej odbiorcy, jego preferencji i lokalizacji. Im więcej osób obejrzy dany komunikat, tym więcej uczy się oprogramowanie i tym celniej wybiera dalszych odbiorców. Właśnie dlatego emisja w jednym czasie zbyt wielu reklam jest szkodliwa. W przypadku zbyt dużego przesycenia strony komunikatami, każdy z nich ma niewystarczająco wyświetleń do tego, by pozwolić systemowi emisji reklam na ich obsługę.
- Przepalenie budżetu reklamowego na Facebooku jest bardzo łatwe. Social media to żywy twór, na którym często działa się na zasadzie prób i błędów. Potrzeba dużej wiedzy i doświadczenia do tego, by stworzyć komunikat, który szybko przyniesie zyski. Zmiany w limitach wyświetlania reklam będą waloryzowały wysokiej jakości komunikaty. Teraz, zamiast wypuszczać wiele przekazów adresowanych do rozdrobnionych grup, bardziej będzie opłacało się stworzyć komunikat, który trafi do szerszego grona odbioróców. – mówi Gabriel Besta, CEO w Medializer.
Od czego będzie zależał limit reklam?
Facebook wychodzi z założenia, że skuteczność reklam zależy od wielkości firmy, a więc i nakładów, które przedsiębiorstwo może przeznaczyć na promocję. Limity zostały podzielone na cztery poziomy. Co ważne, podane reklamy na wydatki dotyczą miesiąca najwyższych wydatków w ciągu ostatnich 12 miesięcy:
Poziom 1 – małe i średnie strony; wydatki do 100 000 USD; limit 250 reklam
Poziom 2 – średnie i duże strony; wydatki do 1 000 000 USD; limit 1 000 reklam
Poziom 3 – duże strony; wydatki do 10 000 000 USD; limit 5 000 reklam
Poziom 4 – największe strony; wydatki przekraczające 10 000 000 USD; limit 20 000 reklam
Już teraz polecamy wdrożyć dobre praktyki
Limity reklam zaczną obowiązywać dopiero w lutym 2021 roku. Jednak już teraz jest najlepszy moment na to, by publikować reklamy zgodnie z nowymi wytycznymi. Dzięki temu komunikaty będą skuteczniejsze. Co zrobić, by zminimalizować ilość postów? Zestawy reklam adresowane do poszczególnych grup docelowych warto scalić w jeden komunikat. Ponadto dobrze jest połączyć też posty targetujące małe obszary geograficzne. Strony reklamujące się w różnych językach mają możliwość ustawienia wyświetlania jednego komunikatu reklamowego w kilku opcjach językowych. Z pewnością warto wykorzystywać także statystyki udostępniane przez Facebooka. Dzięki nim można łatwo wytypować najskuteczniejsze reklamy i zrezygnować z tych o niższej skuteczności.
Potrzebujesz wsparcia w zarządzaniu profilem na Facebooku? W Medializer czekają na Ciebie Facebook Ads specialists, którzy chętnie pomogą stworzyć naprawdę skuteczny komunikat. Nie wydawaj pieniędzy w ciemno. Zainwestuj w przekaz, który przyniesie pewny zysk.