Pięć najważniejszych cech dobrego butiku internetowego

Co decyduje o tym, że sklep internetowy odnosi sukces? To nie jest proste pytanie. Wysoka sprzedaż jest efektem pracy wielu ludzi. Składają się na nią różne aspekty, zarówno związane ze strona internetową sklepu, jak i jego obsługą oraz asortymentem. Oto tekst, w którym w pigułce opisujemy wartości, na których warto zbudować butik lubiany przez klientki. Co dodalibyście do tej listy?

Rozpoznawalna marka

Wypromowanie butiku w sieci jest trudne. W rzeczywistości wystarczy wybrać dobrą lokalizację, a klienci sami zaczną Cię odwiedzać. W Internecie trzeba do nich trafić. Rozpoznawalna marka jest podstawą sukcesu. Dlatego tak ważna jest intensywna promocja w mediach społecznościowych. Aktywna działalność na Facebooku i Instagramie to podstawa. Ponadto warto pomyśleć o zamieszczeniu artykułów sponsorowanych w wybranych mediach. Istotna jest także poczta pantoflowa. Zadowoleni klienci są najlepszą reklamą sklepu.

Intuicyjna obsługa sklepu

Layout sklepu internetowego najłatwiej porównać do wystroju butiku stacjonarnego. Pomyśl, gdzie wolisz robić zakupy – w jasnym wnętrzu zaaranżowanym w dobrym stylu czy w obskurnym w piwnicy? To pierwsze wrażenie decyduje o tym, czy klienci zechcą pozostać na Twojej stronie. Dlatego bardzo ważne, by wygląd sklepu był atrakcyjny i nowoczesny. Ponadto bardzo istotna jest łatwa obsługa. Przeglądanie odzieży musi być proste. Podobnie jest z realizacją i opłaceniem zamówień. Co ważne, dzisiejsze butiki internetowe koniecznie muszą być responsywne. Większość kupujących zamawia z poziomu smartfonów.

Dobry kontakt z klientami

Jakość obsługi klienta to aspekt, który często jest bagatelizowany. Szkoda, ponieważ jest ona naprawdę ważna. W butikach stacjonarnych budowanie więzi jest prostsze, ponieważ sprzedawca i klient spotykają się twarzą w twarz. W sieci najlepszym kanałem kontaktu są media społecznościowe. Należy prowadzić je profesjonalnie. Ważne jest nie tylko zamieszczanie atrakcyjnych wpisów, ale również szybkie odpowiadanie na komentarze. Należy także unikać niegrzecznych i nieprzemyślanych wypowiedzi, które zepsują wizerunek firmy. Ponadto bardzo istotne również jest sprawne odpowiadanie na maile – 24 h to maksymalny czas na odpisanie.

Szybka wysyłka i fachowa obsługa zwrotów

Klienci nie lubią czekać. Wraz z rozwojem rynku e-commerce rosną ich oczekiwania. Zadbaj o to, by zamówione towary trafiały do nich możliwe najszybciej. Najlepsi sprzedawcy realizują dostawy nawet w ciągu 24 h. Dodatkowo dobrze byś zatroszczył się również o jakość opakowania towarów. Spersonalizowane kartony fasonowe, ulotki, wizytówki i katalogi to coś, co naprawdę lubią klientki. Prowadzenie sklepu internetowego, który osiąga sukces to również sprawna obsługa zwrotów. To naturalne, że żaden sprzedawca nie jest zadowolony z faktu odesłania produktów. Trzeba jednak powiedzieć jasno, że specyfika sklepów internetowego musi zakładać dużą ilość zwrotów. Realizuj je profesjonalnie i przyjaźnie dla kupujących.

Atrakcyjny asortyment

Po co klientki zaglądają do Twojego butiku? Chcą znaleźć wyjątkowe ubrania. Dlatego tworząc sklep, zadbaj o atrakcyjny asortyment. Zatroszcz się nie tylko o to, by odzież dobrze wyglądała, ale także o to, by była dobrej jakości. Jeśli nie docenisz tego aspektu, nie możesz liczyć na to, że zamawiający zmienią się w stałych klientów. Dobry asortyment to nie wszystko. Musisz go jeszcze odpowiednio wyeksponować. Ubrania prezentuj w atrakcyjnej oprawie graficznej. Zadbaj, by przyciągały wzrok.

Szukasz wsparcia w prowadzaniu butiku internetowego? Chcesz rozpocząć sprzedaż w sieci? W Medializer czeka na Ciebie zespół doświadczonych specjalistów, który wprowadzi Cię krok po kroku do świata e-commerce. Wiemy jak stworzyć butik, który pokochają klientki.