Jak pakować towary, by przypodobać się klientom?

Odpowiednio zapakowana przesyłka jest jedną z najważniejszych wizytówek sklepu internetowego. Estetyczne paczki sprawiają kupującym dużą przyjemność. Nadawanie towarów w personalizowanych opakowaniach buduje pozytywny wizerunek marki. Dzięki nim można również łatwo wyróżnić się spośród konkurencji. Jak pakować produkty? Co dorzucić do paczki, by klienci ponawiali zamówienia?

Priorytetem pakowania towarów w sklepie internetowym jest bezpieczeństwo. Wielu sprzedawców wysyła towary owinięte w folię bąbelkową, dużą ilość taśmy klejącej i szary karton, który często ulega zabrudzeniu w czasie wysyłki. Po otrzymaniu paczki klienci bardzo szybko pozbywają się opakowania. Może być jednak inaczej. Produkty można zapakować bezpiecznie i estetycznie. Kolorowy, solidny karton z logo firmy świetnie zabezpieczy produkt, a przy tym, jego widok sprawi kupującym przyjemność. Poznaj kilka zasad efektownego pakowania produktów:

Zrezygnuj z najtańszych materiałów

Pakowanie produktów to nie miejsce na duże oszczędności. Najgorszej klasy karton oraz taśma pakowa sprawią, że paczka będzie wyglądała niechlujnie. Dodatkowo będzie trzeba wykorzystać ich dużo do tego, by bezpiecznie zapakować przesyłkę. Takie rozwiązanie również jest negatywnie postrzegane przez klientów. Rozpakowywanie paczki złożonej z kilku kawałków kartonu oklejonych dużą ilością cienkiej taśmy jest nieprzyjemne i czasochłonne.

Zadbaj o efektowny nadruk

Paczka jest świetnym nośnikiem reklamy. Zadbaj to by opakowanie było atrakcyjne dla oka. Wyeksponuj na nim również logo i nazwę marki. Dzięki temu karton będzie atrakcyjny dla klienta. W ten sposób zyskujesz także darmową promocję dla swojego sklepu internetowego – efektowne opakowanie widzą osoby mijające odbiorcę paczki na ulicy. Co więcej, przesyłki często odbierane są przez sąsiadów – spraw, aby również oni chcieli dołączyć do grona Twoich klientów.

Dopasuj paczkę do charakteru produktu

Opakowanie powinno być zgodne z charakterem sprzedawanego towaru. Produkty możesz pakować w folię lub kartony. Bardzo pożądane są ekologiczne materiały, które świadczą o tym, że firma ma na względzie dobro środowiska naturalnego. Wysyłając produkty żywnościowe lub naturalne kosmetyki postaw na tekturę i surowy sznurek. Biżuterię i zegarki możesz przesyłać w opakowaniach prezentowych. Zwróć uwagę także na to, kto będzie odbiorcą towaru – inaczej pakuje się zabawki dla dzieci czy elektronikę dla nastolatków, a inaczej produkty dla kobiet w ciąży.

Podziękuj za zakupy

W dobrym tonie jest podziękowanie klientom za zakupy. W tym celu można dorzucić do paczki ulotkę z krótkim tekstem. Dobrym pomysłem będzie także włożenie do kartonu wizytówki firmy, kuponu rabatowego czy karty stałego klienta. Wiele firm do paczek dokłada także gratisy. Drobny prezencik to świetny chwyt marketingowy, który stanowi niewielki wydatek dla firmy, a jest bardzo dobrze widziany przez klientów.

Dołóż formularz zwrotu

Klienci mają prawo do zwrotu towarów. Oczywiście, sklepom zależy na tym, by było ich jak najmniej. Trzeba jednak podkreślić, że to powszechnie stosowaną praktyką, zwłaszcza w sklepach odzieżowych, jest zamawianie produktów do przymiarki. W takim przypadku warto wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i dodać do paczki prosty formularz zwrotu. Taki dokument będzie nie tylko przyjazny dla kupujących, ale także ułatwi obsługę zwrotu. Dobrym pomysłem może być też dorzucenie etykiety adresowej, którą wystarczy przykleić na paczce zwrotnej.

Pakuj produkty w kartony fasonowe

Kartony fasonowe stają się coraz popularniejsze. Są to opakowania szyte na miarę produktu. Zwykle zrobione są z wytrzymałego kartonu z firmowymi nadrukami. Próżno szukać na nich taśmy – są sklejone na stałe, a otwiera się je przy użyciu specjalnych odrywanych pasków lub skrzydełek. Wewnątrz zorganizowane są tak, by zabezpieczyć produkt przed uszkodzeniem. Kartony fasonowe są bardzo praktyczne i świetnie się prezentują. Klienci mogą także wykorzystać je do odesłania towarów.

Bądź o krok przed konkurencją. Zapakuj swoje towary tak, by wywołać u klientów efekt „WOW”! Z pewnością koszty takich działań zwrócą się z nawiązką. Dzięki nim poszerzysz grono stałych klientów, podniesiesz rozpoznawalność marki, poprawisz jej wizerunek i zyskasz nowych kupujących.