Facebook shop: nowa usługa która rozszerzy możliwości Marketplace

Facebook wprowadza nową usługę. Innowacją, która rozszerzy możliwości Marketplace stanie się Facebook Shops. Będzie to platforma sprzedażowa, pozwalająca na prowadzenie mikrosklepów. Zmiana ma być odpowiedzią na problemy, z którymi mali przedsiębiorcy muszą mierzyć się w dobie pandemii COVID-19.

Już niedługo facebookowe Marketplace przejdzie do historii. Zastąpi je Facebook Shops. To narzędzie, dzięki któremu będzie można łatwo stworzyć prosty sklep, pozwalający na sprzedaż towarów na Facebooku i Instagramie. Na razie usługa dostępna jest w USA i nie wiadomo, kiedy zadebiutuje w Polsce.

Jak działa Facebook Shops?

Zgodnie z zapowiedziami twórców Facebook Shops, korzystanie z narzędzia ma być w pełni bezpłatne i intuicyjne. Sprzedawca będzie mógł zaprezentować kilka produktów i stworzyć do każdego z nich indywidualną kartę z opisem, ceną, zdjęciami i kolorowym motywem graficznym. Co ważne, Facebook Shops pozwoli na zrealizowanie zakupu i opłacenie zamówienia. Sklepy poszczególnych firm będą widoczne na ich wallach na Facebooku, na Instagramie oraz w relacjach. Właściciele zyskają możliwość promowania ich za pośrednictwem reklam w social mediach. Użytkownicy będą mogli nie tylko przeglądać oferty poszczególnych sklepów, ale także dodawać je do ulubionych.

W najbliższym czasie na Facebook Shops mają ruszyć też programy lojalnościowe, zachęcające klientów do częstych zakupów. W przyszłości mają one zostać połączone z podobnymi akcjami, prowadzonymi w stacjonarnych sklepach, restauracjach i kawiarniach. Docelowo facbookowe sklepy mają zostać zsynchronizowane również z komunikatorami po to, by jeszcze bardziej uprościć kontakt klienta ze sprzedawcą.

Dla kogo Facebook Shops?

To rozwiązanie przeznaczone dla małych przedsiębiorców. Świetnie sprawdzi się w przypadku rzemieślników, którzy prowadzą sprzedaż dodatkowo. To także dobry pomysł na promocję większych firm sprzedażowych – wystawienie pojedynczych, wybranych towarów pozwoli zwiększyć ruch na stronie e-sklepu. Niestety, Facebook Shops nie zastąpi funkcjonalności, które oferuje pełnowartościowy e-sklep, który oferuje dziesiątki produktów. Może jednak stać się ciekawym urozmaiceniem w social mediach i dobrym sposobem na poszerzenie grona klientów.