Strefa wiedzy #6: Projektowanie stron internetowych. Co się zmieniło!

Wygląd stron nieustannie się zmienia. Specjaliści dbają o to, by były one jeszcze czytelniejsze i łatwiejsze w obsłudze, a więc bardziej przyjazne dla użytkowników. Efektywna strona www to taka, która nadąża za najnowszymi trendami. Dowiedz się, jakie zmiany zostały wylansowane w pierwszej połowie tego roku.

Ładowanie strony w mniej niż trzy sekundy

Większość uczestników otwiera strony na urządzeniach mobilnych. Ceń ich czas. Twoja strona musi się włączyć w mniej niż 3 sekundy – inaczej zostanie zamknięta przez odwiedzających jeszcze przed załadowaniem. Jak to zrobić? Odchudź ją ze zbędnych filmów, animacji i grafik. Jeśli to nie pomoże, skorzystaj z porad webdesignera. Teraz strony internetowe rządzą się jedną, najważniejszą zasadą – mniej contentu, ale za to lepszej jakości.

Asymetryczny layout

Jeszcze do niedawna bardzo ważne w projektowaniu stron było zachowanie porządku. Witryny były przygotowywane w oparciu o linie siatki, które pozwalała zachować elementy na podobnym poziomie. Dzisiaj się już od tego odchodzi. Dlaczego? Asymetryczny wygląd witryn bardziej angażuje odwiedzających. Co więcej, umożliwia również wskazanie elementów, które powinny przyciągnąć uwagę jako pierwsze. Taki layout pozwala też na wytworzenie poczucia głębi, a asymetryczne wzornictwo może stać się wyrazem indywidualnego charakteru marki.

Filmy

Zdjęcia i grafiki to za mało. Odwiedzający nie chcą już tylko czytać – wolą oglądać filmy. Video możesz zamieścić jako urozmaicenie layoutu strony. Dobrze, aby w jego formie były przygotowane tutoriale, poradniki i recenzje. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić z liczbą filmów, ponieważ (jak już pisaliśmy) znacznie wydłużają czas ładowania strony.

Chatboty

Jakość obsługi klienta jest teraz na pierwszym planie. Dziś, osoby odwiedzające stronę, mogą kontaktować się z firmą nawet poza godzinami pracy konsultantów. Za wszystko odpowiedzialne są chatboty. Wirtualni asystenci odpowiadają na najczęściej zadawane pytania. Informują także o czasie, kiedy można skonsultować się z prawdziwymi ludźmi. Pozwalają też na zostawienie maila lub telefonu, na który oddzwonią pracownicy firmy.

Scrollowanie dotykiem

Strony przeglądane są na urządzeniach mobilnych. Scrollowanie dotykiem jest intuicyjne i łatwe w obsłudze. Specjaliści przewidują, że już niedługo taka funkcjonalność będzie normą. Może warto wprowadzić ją już teraz?

 

Strony w czerni

Minimalizm to nie tylko witryny w białym kolorze. Równie czytelne są białe litery na czarnym tle. Ciemna kolorystyka to dobry pomysł na wyróżnienie się wśród konkurencji. Zastanów się – być może pasuje ona do charakteru Twojej marki.

Niewielkie animacje, ułatwiające poruszanie się po stronie

Minianimacje to dobry sposób na to, by poruszanie się po stronie stało się jeszcze łatwiejsze. Można wykorzystać je choćby do tego, by użytkownik wiedział, że robi coś dobrze. Na przykład animowany przycisk „Subskrybuj” może zmienić kolor po tym, gdy zostanie wciśnięty. Dzięki temu użytkownik będzie miał pewność, że wszystko zadziałało dobrze.

Brak podstron

Rezygnujemy z paginacji. Układ strony powinien być linearny, tak aby odwiedzający mogli ją skrolować zamiast wracać do menu. Dlaczego? Znów wszystko przez użytkowników mobilnych, dla których taki układ jest zwyczajnie wygodniejszy.

Strona w 2019 r., czyli jaka…

Szybko, łatwo i kreatywnie – to trzy słowa klucze, które są najlepsza wskazówką dla webdesignerów. W 2019 r. strona przede wszystkim ma być użyteczna i ciekawa. Bardzo ważne, aby ładowała się w mgnieniu oka i pozwalała na szybkie znalezienie najważniejszych informacji. To trudne zadanie, jednak warto mu podołać. Opłaca się inwestować w wizerunek w sieci. Przecież to właśnie tu najłatwiej sprzedać produkty i usługi.

  

Jeśli podobał Ci wpis zobacz nasze inne wpisy na blogu Medializer: BLOG


Myślisz o odświeżeniu swojej strony www?
Potrzebujesz porady? Pisz śmiało!

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl


Autor
Gabriel Besta
CEO MEDIALIZER
info@medializer.pl