Dziś idealny dzień na Twój sklep internetowy! Zacznij Twój biznes. Napisz do nas

Google promuje rozbudowane zapytania. To dobry sposób na wypromowanie lokalnej firm

Pozycjonowanie tekstów za pomocą słów kluczowych daje bardzo dobre rezultaty. Dotychczas najlepiej sprawdzały się krótkie frazy w formie haseł. Od niedawna Google promuje także bardziej rozbudowane zapytania. Jak wykorzystać tę funkcję do wzmocnienia pozycji strony?

Zmiany w zachowaniu użytkowników Internetu

Zdaniem analityków w ciągu ostatnich dwóch lat lawinowo wzrosła liczba bardziej szczegółowych zapytań zadawanych przez użytkowników Google. Nieustannie szukamy precyzyjnych odpowiedzi na nasze pytania, przez co frazy, które wpisujemy w wyszukiwarkę są dłuższe i bardziej precyzyjne. Na przykład, zamiast zapytać „Jak zrobić sernik?”, częściej wpisujemy „Jakie ciasto powinienem wybrać na imieniny?”. Co więcej, w Google coraz częściej pojawiają zapytania w takiej formie, w jakiej rozmawiamy ze znajomymi – chętniej stosujemy choćby wyrażenia „Czy powinienem?”, „Czy mogę?”, „Jaki najlepiej?”.

Jak skutecznie pozycjonować strony?

Dobrym sposobem na wypromowanie mniejszych firm może być trafienie w bardziej sprecyzowane potrzeby klientów. Najwięksi gracze na ryku mogą sobie pozwolić na promowanie się na podstawie krótkich słów kluczowych. Mniejsze firmy powinny szukać swoich szans w bardziej rozbudowanych zapytaniach, które warto zawęzić w oparciu o szczegółowe dane: lokalizację, cechy indywidualne, ceny czy zakres działania. Bardzo ważne, aby przy tym marketing prowadzić z uwzględnieniem czynnika ludzkiego. Zapytania nie mogą wyglądać sztucznie, powinny natomiast odzwierciedlać to, jakim językiem mówimy na co dzień.


Jeśli podobał Ci wpis zobacz nasze inne wpisy na blogu Medializer: BLOG


Myślisz o odświeżeniu swojej strony www?
Potrzebujesz porady? Pisz śmiało!

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl