Google promuje rozbudowane zapytania. To dobry sposób na wypromowanie lokalnej firm

Pozycjonowanie tekstów za pomocą słów kluczowych daje bardzo dobre rezultaty. Dotychczas najlepiej sprawdzały się krótkie frazy w formie haseł. Od niedawna Google promuje także bardziej rozbudowane zapytania. Jak wykorzystać tę funkcję do wzmocnienia pozycji strony?

Zmiany w zachowaniu użytkowników Internetu

Zdaniem analityków w ciągu ostatnich dwóch lat lawinowo wzrosła liczba bardziej szczegółowych zapytań zadawanych przez użytkowników Google. Nieustannie szukamy precyzyjnych odpowiedzi na nasze pytania, przez co frazy, które wpisujemy w wyszukiwarkę są dłuższe i bardziej precyzyjne. Na przykład, zamiast zapytać „Jak zrobić sernik?”, częściej wpisujemy „Jakie ciasto powinienem wybrać na imieniny?”. Co więcej, w Google coraz częściej pojawiają zapytania w takiej formie, w jakiej rozmawiamy ze znajomymi – chętniej stosujemy choćby wyrażenia „Czy powinienem?”, „Czy mogę?”, „Jaki najlepiej?”.

Jak skutecznie pozycjonować strony?

Dobrym sposobem na wypromowanie mniejszych firm może być trafienie w bardziej sprecyzowane potrzeby klientów. Najwięksi gracze na ryku mogą sobie pozwolić na promowanie się na podstawie krótkich słów kluczowych. Mniejsze firmy powinny szukać swoich szans w bardziej rozbudowanych zapytaniach, które warto zawęzić w oparciu o szczegółowe dane: lokalizację, cechy indywidualne, ceny czy zakres działania. Bardzo ważne, aby przy tym marketing prowadzić z uwzględnieniem czynnika ludzkiego. Zapytania nie mogą wyglądać sztucznie, powinny natomiast odzwierciedlać to, jakim językiem mówimy na co dzień.


Jeśli podobał Ci wpis zobacz nasze inne wpisy na blogu Medializer: BLOG


Myślisz o odświeżeniu swojej strony www?
Potrzebujesz porady? Pisz śmiało!

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl