10 najważniejszych trendów w projektowaniu stron internetowych

Jak zoptymalizować stronę? Co zrobić, aby była przyjazna dla użytkowników? Jak zwiększyć liczbę wejść? Przedstawiamy 10 najświeższych strategii, dzięki którym strona internetowa stanie się jeszcze lepsza.

Minimalizm

W tym roku na stronach jest dużo przestrzeni. Liczne grafiki i opisy odeszły w zapomnienie. Ma być jasno, czytelnie i z umiarem.

Kolorowe akcenty

Ascetyczne strony powinny być ożywiane przez mocne barwy. Buttony i elementy w nasyconych kolorach dodają designowi dynamizmu i budzą pozytywne emocje.

Dzielony layout

Coraz częściej przestrzeń strony www dzielona jest w pionie na dwa sektory. Różnią się one od siebie stylem. Dzięki temu użytkownikowi jest łatwiej poruszać się w obrębie strony, a treści są jeszcze bardziej czytelne.


Przeczytaj również: BŁYSKAWICZNE DOSTAWY. NOWY STANDARD W E-COMMERCE!


Zapętlone filmy

Krótkie, zapętlone materiały świetnie prezentują się na stronach www. Kinografika coraz częściej wypiera klasyczne bannery.

Elementy przykuwające uwagę

Mała rzecz a cieszy. Strony stają się coraz bardziej pomysłowe. Małe animacje przyciągają wzrok, urozmaicając layout. Bardzo często pojawiają się choćby w czasie skrolowana.

Drobne interakcje

Strona www powinna zachęcać użytkownika do współdziałania. Coraz częściej w różnych miejscach witryn pojawiają się okna do kontaktu z firmą, zadania zapytań, ankiety lub inne interesujące elementy. Co ważne, użytkownik nie musi ich szukać u dołu strony, a ich rozmieszczenie urozmaica percepcję treści.


Może Cię również zainteresować: SPRAWDŹ KIEDY TWOJA STRONA WWW WYMAGA PRZEBUDOWY I ODŚWIEŻENIA


Widoczne menu

W 2018 r. webdesignerzy rezygnują z rozwijanego menu, które sprawia wiele problemów zwłaszcza użytkownikom smartfonów. Ponadto okazało się, że ikonka rozwijanego menu bywa ignorowana przez osoby odwiedzające stronę.

Certyfikat SSL

Strona musi być bezpieczna dla użytkowników. Witryna zgłaszana jako potencjalne zagrożenie jest bardzo szybko opuszczana przez użytkowników, którzy dysponują coraz lepszymi narzędziami do ich wykrywania. 

Responsywność

Jeszcze do niedawna responsywność była walorem, który zwiększał wartość strony www. Dziś jest nieodłączną cechą witryn, które cieszą się popularnością. Liczba mobilnych użytkowników już teraz znacznie przekracza tych oglądających strony z ekranów laptopów i klasycznych komputerów.

Storytelling

Zmniejszenie dystansu pomiędzy firmą i klientem to doskonała strategia marketingowa. W tym sezonie warto porzucić suche fakty na rzecz kontentu o bardziej osobistym zabarwieniu. Teksty w formie storytellingu to świetny pomysł na promocję strony.


Jeśli podobał Ci wpis zobacz nasze inne wpisy na blogu Medializer: BLOG


Myślisz o odświeżeniu swojej strony www?
Potrzebujesz porady? Pisz śmiało!

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl


Autor
Gabriel Besta
CEO MEDIALIZER
info@medializer.pl