Co w marketingu piszczy, czyli trendy na rok 2016

Content marketing w górę, nachalne targetowanie w dół. Akcje poszczególnych strategii marketingowych w 2016 r. będą podlegały dynamicznym zmianom. Część trendów jednak, choć w nieco zmienionej formie, nadal będzie trzymała się mocno. Przedstawiamy kierunek rozwoju, w którym w 2016 r. będzie podążał Internet.

Skuteczny = mobilny

Coraz częściej w sieci surfujemy stojąc w korku, jadąc tramwajem albo… siedząc w toalecie. Nic dziwnego, że według Google w 2015 r. liczba wyszukiwań z przeglądarek mobilnych przekroczyła tę notowaną przez desktopowe. Dlatego wdrażanie witryn nieprzystosowanych do wyświetlania na urządzeniach mobilnych w 2016 r. mija się z celem. Zgodnie z algorytmem Mobilegeddon, zaktualizowanym przez Google w kwietniu 2015 r., na smartfonach i tabletach przede wszystkim promowane są strony responsywne. Co więcej, być może prawidłowość ta w najbliższym czasie zostanie zastosowana w stosunku do wszystkich wyszukiwarek.

Rosną notowania promocji na video

YouTube, Blab, Instagram, Snapchat, Facebook Live i Periscope nieustannie powiększają grono swoich użytkowników. Dzięki temu marketing na video staje się coraz popularniejszy i skuteczniejszy. Odbiorcy chętnie oglądają filmiki i łatwo chłoną przekazywane tą drogą treści. Najlepszym dowodem na potwierdzenie tej tezy jest uruchomienie YouTube Red. Jest to wersja premium YouTube'a, której użytkownicy w zamian za abonament mogą odpocząć od reklam. Warto także wspomnieć, że fama głosi, iż Google zastanawia się nad wprowadzaniem reklam video, które będą wyświetlane wraz z wynikami wyszukiwania.

E-mail marketing wciąż skuteczny, ale…

Kampanie e-mailmarketingowe nadal nie tracą na popularności. Dziś jednak nie wystarczy już tylko wysłać wiadomości do kilku tysięcy randomowych ludzi z branży. Dziś, liczy się jakość. Skuteczny content musi być spersonalizowany oraz dostosowany do potrzeb i oczekiwań odbiorcy. Dodatkowo e-mail, aby w ogóle dotarł do adresata, musi przechytrzyć filtry antyspamowe. Bardzo ważne jest także staranne opracowanie strategii przebiegu kampanii e-mailmarketingowej. W 2016 r. o jej powodzeniu zdecyduje już nie tylko efektywna baza kontaktów, ale nawet to, czy wiadomość wpadła do skrzynki w odpowiednim momencie.

Postaw na potencjał content marketingu

Podstawą content marketingu w 2016 r. będzie wnikliwe zbadanie profilu potencjalnych klientów. Tylko precyzyjne określenie ich potrzeb i oczekiwań pozwoli na przeprowadzenie skutecznej kampanii marketingowej. Równocześnie w najbliższym czasie narzędzia służące do weryfikowania rezultatów podjętych działań powinny stać się jeszcze bardziej efektywne. O powodzeniu kampanii będzie decydowała także szybkość reakcji. Wartość będą miały przede wszystkim aktualne informacje, będące odpowiedzią na bieżące wydarzenia. Co więcej, dobrze, aby one nie tylko zainteresowały, ale i zaskoczyły odbiorcę. Warto wspomnieć także o tym, że w pewnym stopniu swój rozkwit content marketing zawdzięcza AdBlockowi. Lawinowo rosnąca popularność aplikacji blokującej reklamy sprawiła, że ciężar promocji przejmują inne formaty reklamy.

- Odbiorcy treści w sieci są coraz bardziej wymagający. Popularność content marketingu rośnie z roku na rok. Firmy doceniając potencjał atrakcyjnych treści promujących marki, zwiększają budżet na tego typu promocję. – mówi Gabriel Besta, CEO w agencji marketingowej Medializer – Trendy wskazują, że w 2016 r. zdecydowanie ważniejsza od liczby artykułów publikowanych w sieci, będzie ich jakość. – uzupełnia.

Nowe trendy w social mediach

Trend prowadzania kampanii marketingowych w social mediach nadal nie traci na aktualności. Trzeba jednak zaznaczyć, że wraz ze przemijaniem mód, zmianom podlegają także sposoby, jakimi należy dotrzeć do odbiorców. W 2016 r. na topie nadal będzie livestreaming, świecący triumfy na takich aplikacjach jak Snapchat, Periscope czy Meerkat. Wśród ekspertów pojawią się jednak głosy, że jego popularność mogą przyćmić Hangouts. Ponadto z pewnością zwiększy się wartość kampanii zintegrowanej, w której social media będą wspierały inne formy przekazu. W cenie będzie także efektywne targetowanie, czyli takie, które nie opiera się na naiwnych strategiach marketingowych i nie pozwoli się łatwo zdemaskować odbiorcy. To stosowane dotąd stanie się nieskuteczne. Co jeszcze przyniesie 2016 r.? Wielbiciele social mediów z niecierpliwością czekają na pojawienie się nowych narzędzi komunikacji, które być może zrewolucjonizują znane oblicze sieci.