Jak zwiększyć zasięg postów na Facebooku?

Firmy promujące się na Facebooku muszą mierzyć się z nowymi problemami. Z uwagi na zmiany w polityce serwisu, zasięg ich postów zaczął drastycznie spadać. Komercyjne posty coraz rzadziej wyświetlają się na ściankach prywatnych użytkowników – nawet, gdy Ci polubili firmę. Oto 5 sprawdzonych trików, które pomogą w uratowaniu popularności profilu.

Nie odsyłaj poza Facebook

Algorytmy Facebooka zmniejszają zakres postów, które skłaniają użytkowników do wyjścia z serwisu. Mogą być to linki do stron internetowych, filmów na YouTube, nawet produktów w sklepach internetowych. Dlatego pamiętaj, aby nie umieszczać ich bezpośrednio we wpisach. Jak w takim razie wypromować produkt? Popularną praktyką jest zamieszczanie linku w komentarzach i poinformowanie o nim w poście głównym.

Postaw na oryginalność

Zawsze dbaj o to, aby Twoje posty były niepowtarzalne. Przeklejanie treści z Facebooka lub innych stron internetowych może wyraźnie zmniejszyć zasięg posta. Pamiętaj także o tym, by nie publikować tego samego tekstu oraz grafiki na wielu portalach.

Komunikuj się w prosty i ciekawy sposób

Długie i zawiłe posty zniechęcają czytelników. Staraj się, aby komunikat był możliwe jasny i przystępny. Pamiętaj o urozmaiceniu postu grafiką oraz emotikonami. Dodatkowo szybko odpowiadaj na komentarze i angażuj się w dyskusję z fanami. Bądź przy tym zawsze miły i dobrze nastawiony, nawet w przypadku osób, wyrażających nieprzychylne opinie.

Zachęcaj do dyskusji i reakcji

Wysokiej jakości komentarze również zwiększają zasięg postów. Dobrze, jeśli treść publikacji rozpęta prawdziwą dyskusję lub zachęci fanów do ochoczego komentowania. Nie bez znaczenia pozostaje przy tym jakość opinii. Facebook rozróżnia krótkie komentarze i dłuższe wypowiedzi, przyznając wyższość tym drugim.

Stwórz grupę o tematyce powiązanej z Twoją działalnością

Zasięg firmowych postów będzie większy wtedy, gdy użytkownicy portalu będą rozmawiali o Twojej marce i produktach. Właśnie dlatego dobrym pomysłem stanie się stworzenie prężenie działającej grupy o określonej tematyce. W przypadku butiku odzieżowego może to być grupa fanek marki, która dyskutują o modzie i dzielą się pomysłami na modne stylizacje.

 


Myślisz o własnym sklepie internetowym? Potrzebujesz porady?

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl