Content marketing – tu ważna jest unikalność
Z pewnością nie raz spotkałeś się z tym, że firmy funkcjonujące w obrębie jednej branży mają takie same teksty na stronach www. Niestety, kopiowanie treści od konkurencji jest plagą Internetu. To, że twórcy witryn decydują się na taki zabieg, często wynika z niewiedzy lub oszczędności. Jak zwykle i w tym przypadku, chytry traci dwa razy. Zobacz, dlaczego warto zadbać o unikalność treści na stronie internetowej.
Pozytywny wizerunek firmy
Teksty na stronie www to jedna z najważniejszych wizytówek firmy. W sprzedaży niebezpośredniej to właśnie one często przesądzają o tym, czy klient zdecyduje się na skorzystanie z Twojej ofert. Dlatego powinny być unikalne i stworzone z myślą o konkretnych odbiorcach. Dzięki temu będą nie tylko atrakcyjne dla czytelników, ale i skuteczne. Co więcej, zamawiając treści u specjalisty, zdobędziesz narzędzie efektywnie kształtujące pozytywny wizerunek firmy. Dobrze stworzone teksty uwydatnią Twoją przewagę nad konkurencją i przekonają klienta do tego, aby skorzystał właśnie z Twojej oferty.
Problemy z prawem
Niewiele osób kopiujących treści ze stron www zdaje sobie sprawę z tego, iż wchodzi w konflikt z prawem. Warto wiedzieć, że teksty zamieszczone w obrębie witryny są własnością zarządzającej nią firmy. Właściciel strony dysponuje do nich prawami autorskimi i majątkowymi, przez co może pozwać do sądu każdego, kto wykorzysta content bez jego zgody. Taka sytuacja może skończyć się nie tylko koniecznością usunięcia nieoryginalnych treści z witryny, ale także skutkować obowiązkiem zapłacenia zadośćuczynienia prawowitemu właścicielowi.
Kłopoty z pozycjonowaniem
Unikalność treści to także aspekt szczególnie doceniany przez Google. Nowe algorytmy tej najpopularniejszej wyszukiwarki rozpoznają kopiowane teksty i automatycznie oceniają je jako mniej wartościowe, spychając na niższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Warto zaznaczyć, że dotyczy to jedynie części contentu – Google wyklucza choćby dane teleadresowe, które nie muszą być unikalne. Co ważne, algorytm wyszukiwarki potrafi także odróżnić witrynę źródłową od strony, której właściciel dopuścił się plagiatu.