Content marketing a budowanie pozytywnego wizerunku marki
Użytkownicy Internetu stają się coraz bardziej wymagający. Tradycyjna reklama już dawno przestała być skuteczna. Teraz, o wiele bardziej od nachalnej promocji, cenione są wartościowe teksty, z których czytelnik może zaczerpnąć rzetelną wiedzę o produkcie. To właśnie dlatego content marketing rośnie w siłę. Czy wiesz, jak wykorzystać teksty do budowania pozytywnego wizerunku marki?
Zostań prawdziwym ekspertem w swojej branży
Artykuły na blogu firmowym, treści na stronie www lub w sklepie, a nawet wpisy na Facebooku to doskonałe narzędzia do budowania pozytywnego wizerunku firmy. Klientów najłatwiej przekonasz do swojego produktu lub usługi, przedstawiając im wartościowy content, rzetelnie opisujący to, co masz do zaoferowania. Ważne, aby tekst nie był zbyt długi, tak aby nie znudził czytelnika. Dobrze także, jeśli zostanie podzielony na czytelne akapity i urozmaicony wypunktowaniami – dzięki temu odbiorcy chętniej będą do niego zaglądać. Co ważne, pamiętaj, że klienci stają się coraz bardziej świadomi. Dlatego bardzo ważne, abyś w tworzonych treściach zamieszczał jedynie prawdziwe informacje poparte stosownymi przykładami.
Jak zdobyć zaufanie klientów? Najlepiej jest wcielić się w rolę eksperta w swojej dziedzinie. O wiele łatwiej jest kupić produkt czy zamówić usługę u osoby, która naprawdę zna się na swoim fachu. Dobrze zatem, aby content publikowany na stronie lub w sklepie firmy opisywał praktyczne szczegóły związane z korzystaniem z produktu lub usługi. Zamieszczanie porad eksperckich na blogu i Facebooku pozwoli Ci nie tylko poprawić wizerunek marki w oczach klientów, ale także znacznie zwiększy sprzedaż.
Dbaj o to, aby jakość tekstów była potwierdzeniem profesjonalizmu
Pamiętaj o tym, że jakość tekstów publikowanych na firmowych stronach jest jedną z najważniejszych wizytówek Twojej firmy. Dlatego zadbaj o to, aby były one naprawdę dobre. Bardzo ważne także, aby były unikalne. W przypadku skopiowania treści musisz liczyć się z daleko idącymi konsekwencjami, którymi są spadek pozycji strony w Google, a także możliwość ubiegania się o swoje prawa przez prawowitego właściciela tekstów. O wiele lepiej niż kopiować treści, jest zlecić ich przygotowanie profesjonaliście.
Co ważne, wartościowe teksty zamieszczone na stronie internetowej czy w sklepie znacznie poprawiają pozycję witryny w Google. Algorytmy takie jak Panda, Koliber czy Pingwin promują oryginalność. Warto wiedzieć, że wychwytują one także treści pełne błędów ortograficznych oraz składniowych oraz content przesycony sztucznie wplatanymi słowami kluczowymi i kwalifikują je jako teksty niższej jakości.