Jak zdobyć nowych klientów w sklepie internetowym? 5 porad, które pomogą Ci osiągnąć sukces
Kluczem do sukcesu sklepu internetowego jest przyciągnięcie do niego szerokiego grona stałych klientów. Ważne, aby były to nie tylko osoby, dokonujące pojedynczych zakupów, ale przede wszystkim kontrahenci często korzystający z usług marki. Czy wiesz, jakie strategie marketingowe stosować, aby przyciągnąć nowych klientów i wyróżnić się na tle konkurencji? Przedstawiamy pięć sprawdzonych sposobów, które pomogą Ci w osiągnięciu sukcesu.
Postaraj się znaleźć niszę na rynku
Sukces sklepu internetowego to nie tylko modny asortyment. To także wyjście naprzeciw potrzebom rynku. Zanim nie rozpoczniesz działalności, zastanów się dobrze nad tym, czego brakuje w obrębie branży, w której chcesz wystartować. Najlepiej przeprowadź wnikliwe badania rynku, starając się określić grono Twoich docelowych klientów. Kiedy to zrobisz, ocena tego, czy planowane działania staną się opłacalne, będzie dużo łatwiejsza.
Postaw na język korzyści
Przygotowując ofertę swojego sklepu internetowego, zastanów się nad tym, czego oczekuje klient. Postaraj się, aby oferowany asortyment był maksymalnie dostosowany do jego oczekiwań. Najłatwiej zrobić to wyznaczając grupę docelową, do której skierujesz swoją ofertę i zastanawiając się, jakie są jej potrzeby, ambicje, a także wiek czy wykształcenie. Co ważne, zadbaj także o efektowne opisy produktów. Dobrze, aby były one napisane językiem korzyści, tak aby Twoi klienci czuli, co zyskują, nabywając konkretny przedmiot.
Korzystaj z mediów społecznościowych
Dziś promocja przeniosła się do mediów społecznościowych. Efektywnie prowadzony profil na Facebooku to często najlepsza reklama dla sklepu. Pamiętaj, że będzie to miejsce stałego kontaktu z klientami. Nie zaniedbuj odpowiedzi na nadsyłane pytania i pamiętaj o regularnej publikacji interesujących postów. Dzięki temu grono osób obserwujących Twoją stronę będzie nieustannie rosło i zatrzymasz przy sobie stałych klientów. Dobrym sposobem na przyciągniecie nowych odbiorców staną się również konkursy, wymagające od uczestników polubienia Twojego profilu.
Podnieś poziom obsługi klienta
Szybki kontakt, tania i błyskawiczna dostawa, brak kłopotów ze zwrotami – to tylko kilka cech sklepu internetowego, które docenią Twoi klienci. Prowadząc własną internetową działalność, musisz pamiętać o tym, że każdy zadowolony kontrahent może przysporzyć Ci kilku kolejnych klientów. Odwrotnie jest w przypadku osób rozczarowanych Twoimi usługami – jeden niezadowolony klient może skutecznie popsuć renomę marki, dzieląc się negatywną opinią o Twojej działalności z innymi osobami w sieci.
Zadbaj o layout przyjazny Twoim klientom
Pamiętaj, sklep internetowy odniesie sukces tylko wtedy, gdy klienci nie będą mieli problemu z poruszaniem się po nim. Dlatego zadbaj o możliwe najbardziej intuicyjny layout. Zanim nie zaprojektujesz swojej strony, przyjrzyj się witrynom konkurencji. Nie kopiuj bezrefleksyjnie wykorzystanych rozwiązań, tylko krytycznie je oceń i w oryginalny sposób wykorzystaj te, które Twoim zdaniem są najbardziej wartościowe.