Jak zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego dzięki mediom społecznościowym?
Chcesz poprawić sprzedaż w sklepie internetowym? Wykorzystaj do tego social media. Odpowiednie działania pomogą rozwinąć ci skrzydła i zwiększyć ruch w obrębie witryny.
Zwiększ liczbę odwiedzających sklep internetowy
Generowanie ruchu na stronie za pomocą mediów społecznościowych nie jest trudne. Wystarczy choćby publikować na portalu posty polecające produkt ze zdjęciem, krótkim opisem i linkiem odsyłającym wprost do e-sklepu. Jeśli profil będzie miał wielu odbiorców, takie działania staną się łatwym i tanim sposobem na pozyskanie setek, a nawet tysięcy potencjalnych klientów.
Promuj content w social mediach
Opublikowałeś nowy wpis na firmowym blogu? A może w prasie specjalistycznej pojawił się artykuł promujący twoją firmę? Podziel się tym z osobami śledzącymi twój profil w mediach społecznościowych. Dzięki temu działania związane z content marketingiem staną się skuteczniejsze. Bez trudu także zwiększysz grono odbiorców komunikatów (jeśli teksty będą profesjonale, twoi odbiorcy podzielą się nimi ze znajomymi) i łatwo wzmocnisz pozytywny wizerunek marki. Do działań tego typu najlepiej jest wykorzystywać Facebook. Warto także zadbać o promocję na Snapchacie.
Zawsze informuj o promocjach
Rabat, promocja, obniżka – to magiczne słowa, które bardzo szybko są w stanie zwiększyć ruch w sklepie internetowych. Dlatego o wszystkich działaniach tego typu koniecznie informuj za pomocą mediów społecznościowych, tak aby komunikat dotarł do możliwie największego grona odbiorców. Możesz wykorzystać do tego własne konta w social mediach (im więcej, tym skuteczniej) lub skorzystać z opcji płatnej reklamy.
Buduj społeczność
Facebook, Inastagram i Snapchat wykorzystaj do budowania społeczności wokół swojej marki. Staraj się angażować odbiorców w to, co dzieje się na profilu. Pomoże w tym dokładnie opracowania strategia komunikacji, uwzględniająca profil odbiorców twojej marki (m.in. wiek, wykształcenie, płeć, oczekiwania, a nawet język, którym się posługują). To doskonały sposób na budowanie pozytywnych relacji i umacnianie więzi z klientami.