Zobacz, jak celnie i skutecznie inwestować w reklamę sklepu internetowego

Sklepy internetowe osiągają zysk dzięki działaniom z zakresu e-commerce. Reklamy w social mediach oraz wyszukiwarkach to podstawa pozyskiwania klientów i napędzania sprzedaży. Obecnie konkurencja na rynku jest bardzo duża. Poprzednie lata, w których rozwój sprzedaży w Internecie jeszcze przyspieszyła pandemia, sprzyjały powstawaniu nowych e-sklepów. Rok 2020 to również czas potężnych wzrostów w branży e-commerce. Po tak sprzyjającym okresie przychodzi czas próby. Teraz, gdy sytuacja się stabilizuje, bardzo ważne jest mądre inwestowanie w reklamę, które pozwoli utrzymać dobrą pozycję na rynku.

Omnicommerce, czyli sprzedaż prowadzona wieloma kanałami

Sam dobry pomysł to za mało do tego, by osiągnąć sukces na rynku sprzedaży internetowej. W dobie ogromnej konkurencji przede wszystkim trzeba dotrzeć z produktem do klienta. Omnicommerce to wykorzystywanie różnych kanałów w celu sprzedaży, np. łączenie działań na stronie sklepu, z tymi podejmowanymi w social mediach i w Google Ads. Dzięki temu strategia sprzedażowa ma wiele poziomów i staje się skuteczniejsza, gdy zakup realizowany jest na różnych urządzeniach, np. gdy klient rozpoczyna zakupy z poziomu sklepu internetowego, gdzie wybiera produkty, później konsultuje się ze sprzedawcą za pośrednictwem Messengera, by sfinalizować zakup na smartfonie.

Wystarczy tylko wspomnieć, że aż 3 na 4 kupujących korzysta z różnych kanałów w procesie składania zamówień przedmiotów z tej samej kategorii. Dlatego bardzo ważne, by strona e-sklepu była responsywna (czyli dostosowana do urządzeń o ekranach w różnych rozmiarach), a strategia sprzedaży spójna i by uwzględniała w sobie różne kanały komunikacji.

Przekieruj do sklepu ruch z Google

Wyszukiwarka Google to potężne narzędzie z którego na co dzień korzystają miliony użytkowników. Czy wiesz, że wiele osób, które kupują w Twoim sklepie, trafia do niego właśnie z listy wyników wyszukiwania? Dlatego powinieneś zadbać o to, by być dobrze widocznym. Wszystkie sklepy, które obejmujemy opieką marketingową, wzbogacamy o teksty SEO oraz inne elementy poprawiające wyszukiwalność. Content to inwestycja długoterminowa, która pozwala na lepszą widoczność sklepu i jego produktów pod różnego rodzaju zapytaniami. 

Bardzo istotnym kanałem sprzedaży są Google Ads, czyli reklamy pozwalające od razu stać się widocznym. Są one wyświetlane w rożnych miejscach, które są atrakcyjne dla użytkowników. Czy z ich przygotowaniem poradzi sobie każdy? Tutaj, tak jak w przypadku wszystkich działań marketingowych w e-commerce, ważne jest doświadczenie i odpowiednie czytanie danych. W Medializer za reklamy Google Ads odpowiadają specjaliści, dzięki którym nasze kampanie osiągają wysoką stopę zwrotu.

Reklamuj się w social mediach

Użytkownicy social mediów to doskonała grupa potencjalnych klientów Twojego sklepu. Facebook to miejsce, które wykorzystujemy do poszukiwania inspiracji, opinii o sklepach oraz porównywania ofert. Z Facebooka korzystamy głównie z poziomu smartfonów. Bardzo ważne jest, aby sklep internetowy miał atrakcyjny i prowadzony na bieżąco profil na Facebooku. Dzięki niemu można budować pozytywny wizerunek marki, pozyskiwać klientów za pomocą zasięgów organicznych oraz skracać dystans pomiędzy kupującym i sprzedającym. Co więcej, zbierasz w ten sposób również cenne informacje o profilu osób, zainteresowanych Twoją ofertą. 

Mówiąc o social mediach, nie sposób pominąć Facebook Ads, które są istotnym źródłem ruchu w sklepie. Reklamy tego typu są bardzo różnorodne, dzięki czemu można wykorzystać je na różnych etapach procesu sprzedażowego. Dla przykładu są to nie tylko posty sponsorowane informujące o nowościach w sklepie, ale również narzędzia marketingowe, zachęcające kupujących do powrotu do koszyka.

Bądź widoczny na Instagramie i Pinterest

Instagram to drugie najpopularniejsze medium do promocji oferty sklepów internetowych. Co ważne, tutaj sprzedaje przede wszystkim obraz, a tekst jest jedynie subtelnym dodatkiem. Posty na Instagramie sprawdzają się zwłaszcza jako medium sprzedażowe w branżach adresowanych do kobiet, ponieważ to właśnie panie chętniej korzystają z portalu. Promując produkty na Instagramie warto dodać do nich oznaczenia, przekierowujące bezpośrednio na stronę sklepu. 

Innym serwisem społecznościowym, wykorzystującym potencjał obrazu, jest Pinterest. Portal zgromadził na całym świecie ponad 400 milionów użytkowników i staje się coraz popularniejszy również w Polsce. Pinterest to portal pełen inspiracji, na którym można przeglądać propozycje podobnych produktów, zapisywać te, które nas zainteresują, a następnie łatwo przejść do sklepu, z którego można je zamówić. To sprawia, że jest on ciekawym narzędziem do pozyskiwania klientów.

Wykorzystuj potencjał nowych mediów – YouTube i TikTok

Filmy na YouTube to dobry sposób na dotarcie do kupujących w różnym wieku. Wbrew pozorom, z podcastów korzystają nie tylko najmłodsi konsumenci mediów, ale również osoby w średnim wieku, które szukają w nich inspiracji. Podcasty z poradnikami albo audycjami eksperckimi dotyczącymi Twojej oferty mogą być dobrym pomysłem na zdobycie grona stałych klientów. Innym pomysłem na reklamę sklepu na YouTube są filmy sponsorowane lub z lokowaniem produktu. Podcasty tworzone przez znanych Youtuberów albo celebrytów, w którym pojawi się wzmianka o Twoim sklepie/produkcie, są dobrym sposobem na promocję.

Jeśli Twoja oferta kierowana jest do młodych odbiorców, z pewnością powinieneś zwrócić uwagę na TikToka. To trzecie medium, po Facebooku i Instagramie, mogące pochwalić się najdłuższym czasem konsumpcji publikowanych treści. Tutaj, podobnie jak w przypadku promocji na YouTube, dobrym pomysłem jest nawiązanie współpracy z Tiktokerem mającym spore grono fanów i ulokowanie produktu lub marki w jego treściach.

Korzystaj z platform sprzedażowych

Platformy sprzedażowe to dobry sposób na dotarcie do klientów. Dzięki nim można sporo zyskać przy stosukowo niskim poziomie inwestycji. Popularne marketplace'y są bardzo dobrze wypromowane, dzięki czemu korzystają z nich tysiące użytkowników, a więc i Twoich potencjalnych klientów. Umieszczenie na nich produktu pozwala wypromować sklep i podnieść sprzedaż. W skład Medializer Group wchodzi Joyful.pl – portal modowy przeznaczony do promocji polskich marek modowych i butików. Codziennie odwiedzają go tysiące użytkowniczek, które mogą wybierać wśród setek produktów z każdej kategorii, a sprzedawcy mogą liczyć na zwiększony ruch w swoich sklepach.

Analizuj dane i podejmuj przemyślane decyzje

Wyobraź sobie dwie firmy działające dokładnie w tej samej branży z tym samym budżetem na reklamę. Czy przeznaczenie jednakowej kwoty na promocję sprawia, że obie będą mogły cieszyć się podobnymi efektami? Nie, ponieważ bardziej istotne od tego, by mieć budżet, jest to, by odpowiednio go wykorzystać. Mając na uwadze sprzedaż w różnych kanałach stale śledź statystki i sprawdzaj, skąd pochodzi ruch w sklepie. Czy większość klientów trafi do Ciebie z social mediów, czy z Google? A wykorzystaj potencjał dobrze działającego marketplace'u? Kiedy uzyskasz dane, będziesz wiedział, na który rodzaj reklam warto postawić, które trzeba dofinansować, a które można pominąć. 

Zastanawiasz się, jak zoptymalizować sprzedaż w swoim sklepie? Chcesz wydawać mniej na reklamę i osiągnąć lepsze rezultaty? W Medializer uzyskasz porady e-commerce managera, które pomogą Ci zoptymalizować budżet tak, by osiągnąć wymierne korzyści.