Uzupełnij kalendarz o daty ważne dla Twojego butiku! Zaplanuj promocje, kolekcje i wyprzedaże
Początek roku to świetna okazja na zaplanowanie strategii sprzedaży na nadchodzące 365 dni. Kiedy zorganizować wyprzedaże, w jakich terminach wprowadzać nowe kolekcje, kiedy rozpocząć promocję? Tego i wiele więcej dowiesz się z naszego przewodnika.
Nowy rok dopiero się rozpoczął. Jeszcze trwają styczniowe wyprzedaże, a wiosenne kolekcje zadebiutują dopiero wtedy, gdy temperatura zacznie się podnosić. To najlepszy czas na to, by spokojnie pomyśleć o działaniach marketingowych na przyszły rok. Mamy nadzieję, że ciągu najbliższych miesięcy świat wróci na stare tory, dlatego do naszego kalendarza wpisujemy okazje związane z podróżami i spotkaniami w szerokim gronie. Oto wykaz najważniejszych dat, który z pewnością ułatwi Ci planowanie.
Początek stycznia – noworoczne wyprzedaże
Po gorączce świątecznych i sylwestrowych zakupów przyszedł czas na odpoczynek od nowych kolekcji. Pierwsze dni stycznia to czas cięcia cen i totalnych wyprzedaży, które sięgają nawet 70% bazowej ceny. Pamiętaj, by dobrze wypromować obniżki i wykorzystać je do tego, by zrobić miejsce w magazynie na wiosenne kolekcje
21 stycznia – Dzień Babci
Dzień Babci to dobra okazja do obniżek w sklepach z odzieżą dla osób w średnim i starszym wieku. Jeśli masz taki asortyment, pomyśl nad kampanią marketingową. Dobrym pomysłem będzie też okazjonalny newsletter oraz wprowadzenie do asortymentu bonów podarunkowych, które są chętnie wybierane na prezent.
14 lutego – Walentynki
Kampanię walentynkową warto rozpocząć już z początkiem lutego. Święto zakochanych to czas randek. W tym okresie chętniej kupowane będą sukienki, seksowne bluzki i bielizna. Co więcej, walentynki to także okazja do zakupu prezentów. Z pewnością dużą popularnością w tej roli będą cieszyły się nie tylko ubrania, ale i akcesoria oraz biżuteria.
8 marca – Dzień Kobiet
Dzień kobiet to dobra okazja do obdarowania klientek rabatem. Dobrym pomysłem stanie się też stworzenie spersonalizowanego newslettera oraz wpisu na Facebooku. Pamiętaj o tym, że na tydzień przed Dniem Kobiet większą popularnością mogą cieszyć się drobiazgi, które będą zamawiane przez mężczyzn. Może ułatw im wybór i stwórz zakładkę z propozycjami upominków.
Początek marca – kolekcja wiosenna
Marzec to miesiąc, kiedy rozpoczyna się wiosna. Kiedy zadebiutować z nową kolekcją ubrań? Wszystko zależy od pogody. Jeśli już koniec lutego będzie cieplejszy, z powodzeniem możesz wprowadzić do oferty lżejszy asortyment na początku marca. Jeśli jednak temperatury są nadal na minusie, a na dworze leży śnieg, z debiutem wstrzymaj się do końca marca.
4 kwietnia – Wielkanoc
Święta wielkanocne to czas rodzinnych spotkań. Mamy nadzieję, że do kwietnia sytuacja wróci do normy i przeżyjemy je w przyjemnej, rodzinnej atmosferze. Na co najmniej dwa tygodnie przed świętami wprowadź do oferty eleganckie sukienki, spódnice i bluzki. Dużą popularnością będą cieszyły się też kombinezony oraz spodnie z materiału. Zatroszcz się też o większy wybór akcesoriów, które Twoim klientkom mógłby przynieść zajączek. Święta to również dobra okazja do zacieśnienia więzi z klientkami. Do paczek wysyłanych w okresie przed Wielkanocą możesz dołączyć kartkę z życzeniami i drobny upominek, np. kartę rabatową.
1 – 3 maja – Majówka
Majówka to idealny czas na wypady za miasto i grilla. Pod koniec kwietnia wiosenna kolekcja powinna być pełna sportowych ubrań. Ich długość i grubość staraj się dostosować do prognozy pogody. Jeśli ma być upalnie, zapewnij klientkom dostęp do sukienek z krótkim rękawem i T-shirtów. Jeśli jednak zapowiada się chłód i deszcz, postaw raczej na komplety dresowe i lekkie swetry.
Połowa maja – Sezon komunijny/ślubny
W maju koniecznie rozbuduj ofertę eleganckich sukienek i sukienek koktajlowych. To właśnie późną wiosną startuje sezon komunijny. W związku z tym eleganckich stylizacji będą szukali członkowie najbliższej rodziny dzieci komunijnych oraz ich goście. Warto również zaznaczyć, że maj to początek sezonu ślubnego, który rozkwita w czerwcu i trwa aż do końca września.
26 maja – Dzień Matki
Ubrania i akcesoria to świetny prezent dla mam. Dobrze w tym czasie będą sprzedawały się też bony upominkowe. Nie zapomnij wspomnieć o Dniu Matki na Facebooku i newsletterze.
Przełom maja i czerwca – kolekcja letnia
Lato za pasem. To najwyższy czas na debiut letniej kolekcji. Koniecznie przejrzyj trendy i zobacz, co oferują hurtownie. Kiedy zadebiutować z ofertą? Wszystko zależy od pogody. W Polsce nawet w maju bywa bardzo gorąco.
1.06 – Dzień Dziecka
Dzień Dziecka to niewiele znacząca okazja dla sklepów z odzieżą damską. Natomiast dla butików z asortymentem dla dzieci to prawdziwy must have w kalendarzu. Promocje i obniżki na dzień dziecka warto promować z wyprzedzaniem. Pamiętaj o newsletterach, bannerach i postach na Facebooku.
26 czerwca – Początek wakacji
Wszyscy, bez względu na wiek, czekamy na początek wakacji. To przecież umowne rozpoczęcie sezonu urlopowego. Na najcieplejsze dwa miesiące lata wzbogać kolekcję butiku o lekkie sukienki, szorty i topy. Zadbaj o to, by twoje klientki mogły kupić zarówno coś casualowego, jak i sukienki koktajlowe oraz elementy looków idealnych na randki i imprezy plenerowe.
Sierpień – letnie wyprzedaże
Za chwilę wrzesień i powrót do pracy. Końcówka wakacji to dobry czas na duże wyprzedaże, które przygotują magazyny na przyjście kolejnych kolekcji. Nie boj się ciąć cen. Pamiętaj o tym, by dobrze wypromować festiwal obniżek.
1 września – Back to School, Back to Office
Początek września to dobry czas na debiut kolekcji jesiennych. Pierwsze dni po wakacjach to nie tylko powrót, do szkoły, ale i do biura. To również dobra okazja do akcji rabatowych, które zachęcą do szybkiego zakupu ubrań na wczesną jesień.
31 października – Halloween
Halloween na stałe zagościło w polskim kalendarzu i co ciekawe w butikach stało się dodatkową okazją do wyprzedaży. Możesz wykorzystać ten dzień na zrobienie nocy zakupów lub zaproponować klientkom atrakcyjne rabaty, które pomogą Ci w sprzedaży jesiennej kolekcji.
Początek listopada – zimowe kolekcje i kampanie dla Early Birds na święta
Jesień w Polsce jest szara i smutna. W branży butików natomiast przełom jesieni i zimy to czas, gdy dzieje się bardzo dużo. Wraz z nadejściem chłodów warto wypromować zimową kolekcję. Ponadto początek listopada to dobry czas na intensywną promocję Black Friday. W butikach powinny pojawić się również pierwsze ubrania na Święta oraz te, które będą kupowane jako prezenty. To właśnie teraz zakupy robią klienci nazywani Early Birds, którzy lubią mieć wszystko w domu z dużym wyprzedzeniem.
26 listopada – Black Friday
Black Friday to największe święto wyprzedaży. Od kilku lat w Polsce panuje wtedy prawdziwy szał zakupów. Co więcej, w ostatnich latach to już często nie tylko czarny piątek, ale i czarny tydzień wyprzedaży. Przygotuj na ten czas coś specjalnego i pamiętaj o tym, by odpowiednio wypromować wydarzenie, ponieważ konkurencyjnych okazji jest naprawdę dużo!
29 listopada – Andrzejki i Cyber Monday
W tym roku tego samego dnia przypadają Cyber Monday i Andrzejki. Pierwsza okazja może zostać wykorzystana do zakończenia wyprzedaży w butikach internetowych, jednak popularność tego dnia jest zdecydowanie mniejsza niż w przypadku czarnego piątku. Natomiast Andrzejki to czas imprez. Pamiętaj, by minimum na dwa tygodnie wstecz wzbogacić ofertę butiku o sukienki wieczorowe.
Początek grudnia – promocja sylwestrowych kolekcji
Zbliżają się święta i sylwester. Zacznij intensywną promocję zimowej kolekcji. Zadbaj nie tylko o odpowiedni wizerunek w mediach społecznościowych, ale również odmień wizerunek strony internetowej. Pamiętaj, by promować zarówno eleganckie outfity na wigilię i święta, jak i imprezowe sukienki na sylwestra i karnawał.
6 grudnia – Mikołajki
Mikołajki to czas obdarowywania się drobnymi prezentami. Na początku grudnia z pewnością wiele zamówień to będą właśnie małe upominki. Ponadto Mikołajki to również dobra okazja do krótkotrwałych wyprzedaży, które są dobrą sposobnością dla klientów do kupienia odzieży na końcówkę grudnia.
10 grudnia (około) – Dzień Darmowej Dostawy
Dzień Darmowej Dostawy to akcja, do której przystępują wybrane sklepy. W zeszłym roku odbył się 10 grudnia. Tegoroczna data nie jest jeszcze znana. Dla klientów jest to dobra okazja do zakupu świątecznych upominków.
18 – 19 grudnia – ostatni weekend przed świętami
Sobota i niedziela poprzedzające wigilię są naprawdę szalone. To czas ostatnich zakupów i kompletowania prezentów. Z pewnością możesz wtedy liczyć na wzmożony ruch. Przypomnij o tej okazji swoim klientom w mediach społecznościowych i przez newsletter. Jeśli chcesz, możesz wprowadzić też do świątecznej i sylwestrowej kolekcji kilka ostatnich nowości.
20 grudnia – ostateczny termin na zakupy
Ten dzień to ostatni dzwonek na zakupy. Paczki spakowane po 20 grudnia mogą już nie dość do odbiorców przed świętami. Dlatego przypomnij klientom o tym, co mają w koszyku. To również dobry czas na intensywną promocję sylwestrowych kreacji.
24 - 26 grudnia – Wigilia i Święta Bożego Narodzenia
Teraz czas na kilka dni odpoczynku. Pamiętaj, by w okresie świątecznym w Twoim butiku były dostępne sylwestrowe sukienki oraz błyszczące bluzki i woskowane spodnie. Te produkty mogą cieszyć się dużą popularnością.
31 grudnia – Sylwester
Kończymy rok 2021. Już za chwilę starują styczniowe wyprzedaże. Czy jesteście na nie gotowi?
A Ty, jakie dni dopisałbyś do naszego kalendarza? Czekamy na Wasze pomysły. Z przyjemnością też pomożemy Wam wypromować wyprzedaże lub kolekcje. Na marketingu butików internetowych znamy się jak nikt inny!