Optymalizacje sklepu internetowego pod Google

Czy wiesz, że odpowiednie zoptymalizowanie sklepu internetowego może pozytywnie wpłynąć na liczbę odwiedzin oraz zwiększyć współczynnik sprzedaży? Zabiegi, które pozwolą poprawić parametry witryny wcale nie muszą być kosztowne i czasochłonne. Przedstawiamy 6 sprawdzonych sposobów na zoptymalizowanie sklepu internetowego pod Google.

1. Po pierwsze content

Trendy dotyczące zamieszczania treści na stronach internetowych ulegają nieustannym zmianom. Jeszcze niedawno powszechnie stosowaną metodą pozycjonowania było umieszczenie tekstów pisanych białą czcionką na białym tle w stopce – dziś technika ta nie tylko się nie sprawdza, ale nawet może zaszkodzić, ponieważ jest niezgodna z wytycznymi Google.

Jak stworzyć treść dostosowaną do robotów Google? Przede wszystkim cały content powinien być widoczny zaraz po załadowaniu strony. Wartościowy i pozbawiony błędów tekst warto poprzedzić nagłówkiem H1. Bardzo ważne przy tym, aby był on unikalny.

2. Sklep musi się szybko wczytywać

Jeszcze niedawno długi czas ładowania stron internetowych był normą. Dziś witryna, która wczytuje się dłużej niż kilka sekund, często bywa porzucana przez użytkowników. Jak poprawić funkcjonalność sklepu internetowego? Przede wszystkim pamiętaj o kompresji elementów graficznych, unikaj używania zewnętrznych skryptów i wykorzystaj pamięć podręczną przeglądarki. Postaraj się także oczyścić stronę z niepotrzebnych elementów i zbędnych plików CSS.

3. Pomyśl nad meta

Sekcja meta nadal jest bardzo istotną częścią każdej strony internetowej. Składają się na nią title, description i keywordsy. Ważne, aby dwa pierwsze zostały ułożone bardzo przemyślanie, ponieważ to one zwykle wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google pogrubioną czcionką.

4. Dopracowane nagłówki

Odpowiednio opracowane nagłówki Hx (H1, H2, H3) nie tylko ułatwiają czytelnikom lekturę tekstów, ale także mogą poprawić wyszukiwalność sklepu. Roboty Google traktują je korzystniej, jeśli zawierają one słowa kluczowe. Ważne, aby najważniejszy nagłówek H1 wystąpił tylko raz i znalazł się w górnej części witryny.

5. Prosta nawigacja w sklepie internetowym

Bardzo ważna dla efektywności sklepu internetowego jest nawigacja, przyjazna dla użytkowników. Archaiczny, nieprzystępny layout, zmuszający odwiedzających do długiego błądzenia po stronie, z pewnością zmniejszy liczbę czytelników. Najważniejsze jest umieszczenie na stronie przejrzystego, prostego menu – może zostać stworzone w formie listy ul-li. Zadbaj o to, by najczęściej wybierane kategorie były widoczne jeszcze z poziomu strony głównej.

6. Sklep w wersji responsywnej na urządzenia mobilne

Coraz częściej użytkownicy Internetu kupują w sklepach internetowych z poziomu urządzeń mobilnych. To ogromny rynek, którego potencjał warto wykorzystać. Ruch generowany za pośrednictwem witryny w wersji responsywnej na mobilne urządzenia to już ponad 35% całej aktywności użytkowników. Google zapowiedziało także, że już niebawem strony w wersji mobilnej będą wyżej oceniane przez roboty i znajdą się na lepszych pozycjach w wyszukiwarkach.