Jak zoptymalizować ścieżkę zakupową w e-sklepie?

Porzucanie koszyka przez klientów sklepu internetowego to jeden z największych problemów, z którymi muszą mierzyć się ich właściciele. Dlatego jednym z najważniejszych zadań projektantów e-sklepów jest zwiększenie współczynnika konwersji, a tym samym liczby osób, które sfinalizują transakcję. Zobacz, jak sprawić, aby ścieżka zakupowa stała się przyjazna dla Twoich klientów.

Zadbaj o krótki i czytelny formularz

Nikt nie lubi wypełniania rubryczek. Nic dziwnego, że wielu klientów rezygnuje z zakupów w momencie, gdy przychodzi do uzupełnienia formularza z danymi osobowymi oraz adresem dostawy. Dlatego postaraj się, aby był on możliwe krótki i czytelny. Ważne, by zawierał tylko niezbędne informacje, tak aby jego wypełnienie nie sprawiało kłopotu. Zatroszcz się również o to, żeby niepoprawne wypisanie pól przez użytkownika było oznajmiane jasnym komunikatem.

Dobrym pomysłem stanie się również wprowadzenie na stronie możliwości zakupów bez rejestracji. To opcja dla tych, którzy dbają o ochronę danych osobowych i nie chcą zakładać konta. Ponadto zakupy bez rejestracji wielu klientom kojarzą się z szybkim sfinalizowaniem transakcji.


Może Cię również zainteresować ⇒ 5 podstawowych cech dobrego sklepu internetowego


Informuj o postępach

5, 10, a może 15 minut? Klienci Twojego e-sklepu muszą być w stanie oszacować, jak dużo czasu zajmą zakupy. Pomoże im w tym pasek postępu, na którym wyróżnione zostaną najważniejsze kroki. Uwaga! Ważne, aby nie zawierał on zbyt wielu punktów – inaczej skutecznie zniechęci klientów do dokończenia zakupów. Możesz także skorzystać z innego rozwiązania, zamykając cały proces zakupowy w obrębie jednej skrolowanej podstrony.

Wykorzystaj działania marketingowe

Zachęcaj klientów do dokończenia zakupów w e-sklepie. Jak to zrobić? Jest wiele sposobów. Najpopularniejsze z nich to przypominanie o niedokończonych transakcjach, wyświetlanie ostatnio przeglądanych produktów czy informowanie o ograniczonej dostępności towarów. Warto, aby na stronie znalazło się co najmniej kilka komunikatów skłaniających do działania.

Zadbaj o to, aby witryna była czytelna

Klient dodał produkty do koszyka i chce sfinalizować transakcję? To ważny moment, w którym nic nie powinno odwrócić jego uwagi. Dlatego zadbaj o usunięcie wszystkich zbędnych elementów z ekranu koszyka zakupowego. Pamiętaj także o tym, aby widoczne były wszystkie przyciski, pozwalające przejść do kolejnego kroku zakupowego. W łatwym do odszukania miejscu zamieść również podstawowe warunki zawierania transakcji (czas dostawy, koszt przesyłki, zwroty). Zwróć także uwagę na to, gdzie zostaną zamieszczone informacje kontaktowe. Bardzo ważne, aby były one zlokalizowane w widocznym miejscu, tak aby klient mógł je naprawdę łatwo odnaleźć.


Przeczytaj koniecznie ⇒ Jak zdobyć nowych klientów w sklepie internetowym? 5 porad, które pomogą Ci osiągnąć sukces


Nie zapomnij o bezpieczeństwie

Robienie zakupów za pośrednictwem e-sklepu wiąże się z koniecznością płatności on-line. Zadbaj o to, aby osoby korzystające z Twojej strony czuły się w pełni bezpiecznie. Pamiętaj o zabezpieczeniu strony certyfikatem SSL. Zadbaj także o pozytywny wizerunek swojej witryny, umieszczając na niej stosowne informacje o bezpieczeństwie oraz logotypy firm, odpowiedzialnych za płatności.

Zoptymalizowanie internetowego z myślą o podniesieniu współczynnika konwersji to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży. Wdrożenie zmian w obrębie już funkcjonującej witryny jest dość pracochłonne, jednak z pewnością się opłaca. Dlatego, jeśli tworzysz nową stronę, zadbaj o uwzględnienie tych elementów już na etapie projektowania e-sklepu.


Myślisz o własnym sklepie internetowym? Potrzebujesz porady?

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl