5 podstawowych cech dobrego sklepu internetowego

Sklepy internetowe wyrastają jak grzyby po deszczu. W praktyce jednak, tylko nieliczne z firm rozpoczynających działalność będą mogły odnieść prawdziwy sukces. Jego z podstawą z pewnością jest dobrze zrobiony i efektywnie działający sklep internetowy. Oto 5 podstawowych cech, którymi powinien się on charakteryzować.

Przejrzysty layout

Efektywny sklep internetowy to taki, który jest czytelny i łatwy w obsłudze. Wszystkie najważniejsze informacje dotyczące oferty firmy powinny być dobrze widoczne na stronie głównej. Najlepiej, aby kategorie produktów zostały podzielone możliwe najbardziej intuicyjnie, np. w formie drzewa. Ponadto klienci powinni zyskać łatwy dostęp do koszyka i panelu logowania. Bardzo istotne także, aby składanie zamówień było możliwie najłatwiejsze i najmniej czasochłonne.

Skuteczna wyszukiwarka

Wyszukiwarka to jeden z elementów sklepu internetowego bardzo ceniony przez klientów. Niestety, nadal widnieje on na niewielu witrynach. Bardzo ważne, aby okienko umożliwiające wyszukiwanie było dobrze widoczne, a jego działanie naprawdę skuteczne. Dzięki temu osoby odwiedzające Twój sklep w kilka sekund będą mogły przekonać się o tym, czy znajdą w Twojej ofercie to, czego szukają. W przeciwnym razie mogą poczuć się znudzone koniecznością przeszukiwania wszystkich kategorii i zrezygnować z zakupów.

Zobacz również: Jak zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego dzięki mediom społecznościowym

Efektowne zdjęcia produktów

Bardzo ważne, aby zdjęcia produktów w sklepie internetowym naprawdę zachęcały do zakupu. Przecież to właśnie na ich podstawie klient podejmuje decyzję o tym, czy nabędzie daną rzecz. Powinny być one nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale także wykonane w wysokiej rozdzielczości. Dobrze, jeśli każdą miniaturkę da się powiększyć, a produkt sfotografowany jest z różnych perspektyw. Pamiętaj także, że bardzo ważny jest kontekst, w którym zostanie uwieczniony dany towar – w innym otoczeniu dobrze prezentują laptopy, a w innym ubrania.

Dobre opisy produktów

Kolejnym ważnym elementem sklepu internetowego są opisy produktów. Ważne, aby nie były one zbyt długie, a przy tym w wyczerpujący sposób przedstawiały konkretny towar. Bardzo ważne, aby w tekście została wyszczególniona pełna specyfikacja konkretnego przedmiotu, np. cena, dostępność, rozmiar, kolor, parametry. Dobrze, jeśli dodatkowo teksty zamieszczone w sklepie internetowym mają charakter perswazyjny.

Widoczne dane kontaktowe

Dobry kontakt to podstawa relacji z klientami. Ważne, aby numer telefonu oraz mail, pod którym można skontaktować się ze sprzedawcą były dobrze widoczne na stronie sklepu. Co więcej, w podanych godzinach wyznaczona osoba powinna zawsze odbierać telefony od kupujących, tak aby nie zniecierpliwić ich nieudanymi próbami kontaktu. Warto także wspomnieć o tym, że dobry sprzedawca odpowiada na maile w czasie nie dłuższym niż 24 h. 

Zobacz również: Sprawdź sprawdzone sposoby jak zwiększyć sprzedaż swojego sklepu internetowego

  


 



Gabriel Besta
CEO MEDIALIZER
gabriel.besta@medializer.pl

2016-02::1455323224-gabriel-besta-ceo-me