E-commerce - sprzedaż podniosą social media

Prowadzisz sklep internetowy? Nie może Cię zabraknąć w social mediach. W 2017 r. trend pozyskiwania nowych klientów i zwiększania sprzedaży za pośrednictwem portali społecznościowych jeszcze się umocni, a sprzedawcy zyskają kolejne możliwości promowania swoich ofert. Jedną z nowości będzie możliwość tagowania produktów.

Tagowanie na Instagramie

W ostatnim czasie na Instagramie została wprowadzona nowa funkcjonalność, dzięki której wybrani sprzedawcy mają możliwość tagowania produktów oraz dodawania ich opisów. Dzięki temu, jeśli oglądającemu spodoba się przedmiot na zdjęciu, aby trafić w miejsce, gdzie można go kupić, nie będzie musiał poświęcać czasu na poszukiwania w sieci – wystarczy, że klinie w tag. Obecnie funkcjonalność dostępna jest tylko w USA i może korzystać z niej jedynie kilkadziesiąt wybranych firm. Być może już niedługo ta opcja będzie dostępna powszechnie. 


Przeczytaj koniecznie ⇒  Jak zdobyć nowych klientów w sklepie internetowym? 5 porad, które pomogą Ci osiągnąć sukces


Snapchat pozwoli na monitoring skuteczności

Bardziej efektywna stanie się także reklama za pośrednictwem Snapchata. W najbliższej przyszłości możliwości tego portalu zostaną poszerzone o monitorowanie popularności zdjęć oraz filmów. Kolejną nowością będzie uruchomienie Talent Scout. Jest to narzędzie, które umożliwia szybkie odnalezienie najbardziej aktywnych użytkowników portalu.

Wydajniejsza promocja na Facebooku

Podejmowanie działań mających na celu zwiększenie oglądalności materiałów promocyjnych zapowiada także Facebook. Gigant planuje również poprawić już istniejące narzędzia przeznaczone do monitoringu liczby wyświetleń filmów (dotychczas statystyki nie uwzględniały najkrótszych materiałów), a także wprowadzi nowe rozwiązania tego typu. 


Może Cię również zainteresować ⇒ 5 podstawowych cech dobrego sklepu internetowego


Dlaczego warto korzystać z social mediów, prowadząc sklep internetowy?

Social media to kanał, dzięki któremu można szybko trafić do tysięcy kupujących. Promocja za ich pośrednictwem jest bardzo skuteczna i, co ważne, stosunkowo tania. Często do podniesienia sprzedaży wystarczy efektywnie prowadzony profil. Bardziej wymagający sprzedawcy decydują się dodatkowo na inwestycje w kampanie reklamowe. Ważne przy tym, aby profile w social mediach były połączone ze stroną e-sklepu. Warto, abyś poprosił administratora swojej strony www o połączenie ich ze swoją witryną. Jeśli wirtualny sklep prowadzisz wykorzystując sprawdzony system dla sklepów internetowych, podłączanie social mediów będzie być jeszcze łatwiejsze. 


Myślisz o własnym sklepie internetowym? Potrzebujesz porady? 

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl


Autor
Gabriel Besta
CEO MEDIALIZER
info@medializer.pl
2016-02::1455323224-gabriel-besta-ceo-me