Jak zwiększyć przychody w sklepie internetowym?

W dobie nieustannie wzrastającej konkurencji sprzedaż w sieci nie jest łatwa. Nie wystarczy tylko założyć e-sklep i pozyskać klientów. Trzeba podjąć działania marketingowe, które zachęca nabywców do kupna towarów. Przedstawiamy kilka sprawdzonych sposobów na podniesienie przychodów w wirtualnym sklepie.

Doceń potencjał wyprzedaży

Klienci kochają wyprzedaże, szczególnie jeśli mogą z nich skorzystać w okresie poszukiwania prezentów. Dzięki Black Friday i Cyber Monday sklepy internetowe zanotowały w zeszłym roku ogromne obroty. Największe portale zysk mogły liczyć w milionach złotych. Trendem, który pojawił się w 2016 r. było kilkudniowe przedłużanie wyprzedaży, które pozwoliło e-sklepom przyciągnąć jeszcze więcej klientów.

Postaw na inteligentną reklamę

Nie bez powodu coraz większą popularnością w sieci cieszą się spersonalizowane reklamy. Ich treść każdorazowo dostosowywana jest do zainteresowań konkretnej osoby, które określane są na podstawie jej działań w sieci. Dobrym pomysłem może być wykorzystanie tej techniki także bezpośrednio na stronie sklepu internetowego. Polecane produkty powinny zostać przygotowane na podstawie aktywności konkretnego klienta, tak aby były dla niego możliwie najbardziej atrakcyjne.


Przeczytaj koniecznie: Jak zdobyć nowych klientów w sklepie internetowym? 5 porad, które pomogą Ci osiągnąć sukces


Sprzedaż na Facebooku

Sprzedaż produktów wychodzi poza strony e-sklepów i w dużej części przynosi się do mediów społecznościowych. Facebook wprowadził możliwość uruchomienia e-sklepu w obrębie portalu. Jest to funkcjonalność, z której coraz chętniej korzystają użytkownicy. Co więcej, warto zaznaczyć, że media społecznościowe to nadal jeden z najskuteczniejszych kanałów promocji, pozwalających podnieść sprzedaż i liczbę odwiedzin w wirtualnym sklepie.

Kontakt z klientem to więcej niż e-mail i telefon

Zmniejszenie dystansu pomiędzy sprzedawcą i klientem naprawdę się opłaca. Kupujący w sklepach internetowych chcą mieć nie tylko możliwość szybkiego i wnikliwego zapoznania się z produktem, ale także bezpośredniego zapytania o przedmiot. Właśnie dlatego coraz więcej e-sklepów decyduje się na uruchamianie chatbotów – wirtualnych asystentów, którzy przez całą dobę odpowiadają na najczęściej zadawane pytania.


Może Cię również zainteresować: 5 podstawowych cech dobrego sklepu internetowego


Zadbaj o odpowiednie przedstawienie produktu

W sklepie internetowym zakupy powinny odbywać się szybko. Dlatego bardzo ważne, aby klienci wszystkie niezbędne informacje o produkcie mogli znaleźć w kilka sekund. Należy więc zadbać o to, by na podstronie konkretnego towaru znalazło się nie tylko jego zdjęcie i opis, ale także filmiki pokazujące jego funkcjonowanie czy opnie innych użytkowników.


Myślisz o własnym sklepie internetowym? Potrzebujesz porady?

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl