Czy można wypromować firmę całkiem za darmo? Tak! Oto kilka sprawdzonych sposobów

Dziś nie wystarczy już tylko pomysł na udany biznes. Kluczem do sukcesu jest skuteczna promocja własnej działalności. Oto kilka popularnych strategii marketingowych, które pozwolą podnieść notowania firmy. By wprowadzić je w życie, wystarczy tylko nieco kreatywności i trochę wolnego czasu. Co więcej, nie wydasz przy tym ani złotówki.

Prowadź blog

Blog firmowy to doskonały sposób na przyciągnięcie osób zainteresowanych branżą, w której działasz. Wśród nich z pewnością znajdzie się liczna grupa twoich przyszłych klientów. Dbaj o to, aby wpisy na blogu były nie tylko ciekawe, ale i wartościowe. Stań się ekspertem w swojej dziedzinie. Dzięki temu wzbudzisz zaufanie czytelników, a blog stanie się doskonałym narzędziem do budowania renomy promowanej przez ciebie marki.

Rozsyłaj newsletter

Szukasz efektywnego sposobu utrzymanie stałego kontaktu z klientami? Na blogu i stronie firmowej umieść formularz pozwalający na zapisy do newslettera. To sprawdzona metoda pozyskiwania adresów kontaktowych od twoich stałych i potencjalnych klientów. Dzięki temu rozsyłanie wiadomości z aktualną ofertą albo materiałami eksperckimi będzie bardzo proste, a ty łatwo przypomnisz się osobom, które już kiedyś skorzystały z twoich usług.


Przeczytaj koniecznie: Jak zdobyć nowych klientów w sklepie internetowym? 5 porad, które pomogą Ci osiągnąć sukces


Zadbaj o sieć kontaktów

Stwórz profile na portalach networkingowych, m.in. Linkedin.com, Goldenline.pl, Profeo.pl. Pomogą ci one w zbudowaniu sieci kontaktów oraz nawiązaniu relacji z nowymi kontrahentami. Pamiętaj przy tym, że profil to narzędzie budowania wizerunku twojej firmy. Dlatego zadbaj o zdjęcia, opisy i umieszczenie danych, które mogą zainteresować twoich przyszłych usługobiorców.

Spraw, aby pisano o tobie w prasie

Wysłanie artykułu sponsorowanego do prasy lub wirtualnego czasopisma to zawsze dobry pomysł na ciekawą reklamę. Część tytułów z chęcią umieści na swoich łamach interesujący materiał ekspercki. Pamiętaj przy tym, aby nie iść po linii najmniejszego oporu i nie próbować publikacji w popularnej, kolorowej prasie. Staraj się dotrzeć do branżowych mediów, których odbiorcami mogą być twoi klienci.

Bądź aktywny w social mediach

Social media są tubą marketingu. Twoja firma obowiązkowo powinna być obecna na Facebooku i Twitterze czy YouTube. To łatwy sposób na kontakt z klientami i bezpłatną reklamę. Zdobywaj fanów, dziel się ciekawostkami i buduj pozytywny wizerunek marki. Im więcej środków komunikacji wykorzystujesz, tym lepiej. Pamiętaj przy tym, aby swoją aktywność podejmować regularnie. Zaniedbanie publikacji szybko poskutkuje utratą stałych odbiorców, których odzyskanie będzie bardzo trudne.


Zobacz na wszystkie wpisy na blogu ⇒