Dziś idealny dzień na Twój sklep internetowy! Zacznij Twój biznes. Napisz do nas

Jak skutecznie prowadzić bloga firmowego

Odpowiednio prowadzony firmowy blog to efektywna reklama marki. Nie chodzi przy tym, aby zachwalać własne produkty, tylko zgromadzić stałą grupę odbiorców, zainteresowanych wartościowymi treściami z branży. Poznaj kilka zasad, które pozwolą na skuteczną promocję firmy w sieci.

Wzbudź zainteresowanie wokół swoich działań

Zanim firmowy blog nie zostanie opublikowany w sieci, zastanów się, kim będą jego odbiorcy i co chcesz osiągnąć poprzez przekazywane treści. Pamiętaj o dostosowaniu formy przekazu do dóbr lub usług, które oferujesz. W inny sposób będą zredagowane wpisy promujące laserową korekcję wzroku, a w innym artykuły na temat szkółki piłki nożnej. Postaraj się przy tym nie podkreślać własnego profesjonalizmu. Czytelnik powinien wywnioskować o nim samodzielnie, na podstawie lektury merytorycznego tekstu.

Zadbaj o wysoką jakość treści

Zatroszcz się o to, aby publikowane teksty były zrozumiałe i przyjazne czytelnikom. Zrezygnuj z branżowego żargonu i postaraj się o czytelny układ treści. Redagując wpisy, używaj przystępnego języka – nie bądź przy tym nazbyt sztywny, ale także nie pozwól sobie na za dużo luzu. Dzięki temu zachęcisz osoby odwiedzające blog do lektury. Zadbaj także o to, aby artykuły były naprawdę ciekawe. Jeśli będziesz zanudzał czytelników, to szybko przestaną zaglądać na stronę.

Oryginalne treści, regularne publikacje

Pamiętaj także o tym, aby na blogu publikować jedynie oryginalne, poprawne językowo treści. Musisz zawsze mieć na uwadze, że jest on jedną z najważniejszych wizytówek firmy. Zadbaj także o to, aby artykuły pojawiały się regularnie. Jeśli zaniechasz działań na kilka tygodni, łatwo stracisz grono stałych czytelników.

Ważna jest nie tylko zawartość artykułów, ale i forma przekazu

Postaraj się, aby osoby publikujące na blogu nie były anonimowe. Przede wszystkim podpisuj je imieniem i nazwiskiem. Ponadto zamieść na nim krótkie sylwetki redaktorów i napisz w nich, czym zajmują się w firmie i co lubią robić w życiu osobistym. Dzięki temu skrócisz dystans pomiędzy firmą a czytelnikami.