Jak zwiększyć zyski sklepu internetowego? Zadbaj o sprawną obsługę klientów!

Prowadzisz sklep internetowy? Jeśli tak, powinieneś wiedzieć o tym, jak bardzo ważnym elementem dla sukcesu Twojej firmy jest jakość obsługi klienta. Jeden usatysfakcjonowany kontrahent poleci Twój sklep kilku znajomym, bezpośrednio zwiększając sprzedaż. Natomiast jeden niezadowolony klient o swoim rozczarowaniu opowie nawet kilkunastu osobom, bardzo skutecznie budując negatywny wizerunek Twojej marki. Przedstawiamy standardy obsługi klienta w sklepie internetowym.

Bądź dostępny pod telefonem, szybko odpowiadaj na maile

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, powinieneś być dostępny dla swoich klientów. Wyznacz określone godziny, w których będziesz pod telefonem i zawsze odbieraj przychodzące połączenia lub szybko oddzwaniaj. Pamiętaj także o tym, aby na maile odpowiadać najpóźniej w czasie 24 h. Klienci nie lubią czekać.

Zadbaj o krótkie terminy dostaw

Termin dostawy to jeden z kluczowych czynników, decydujących o zadowoleniu klienta. Zrób wszystko, aby był on możliwe najkrótszy. Najważniejsze, abyś postarał się maksymalnie ograniczyć czas upływający od momentu złożenia zamówienia do przekazania paczki kurierowi. Nie pozwól czekać klientom zbyt długo na nowe zakupy.

Szybko rozwiązuj problemy

W przypadku pojawienia się problemów z reklamacją lub zwrotem towaru, klientom zależy na jak najszybszym rozwiązaniu kłopotu. Dlatego postaraj się możliwe najbardziej uprościć wszystkie procedury i wyjdź naprzeciw oczekiwaniom nabywców. Inaczej Twoi klienci będą zmęczeni długo trwającymi procedurami i przeniosą się do konkurencji.

Pamiętaj o indywidualnym podejściu do klienta

Standardowe procedury i formułki nie sprawdzają się w przypadku sprzedaży internetowej. Zrób wszystko, aby klient poczuł, że jest dla Ciebie kimś wyjątkowym. Specjalne podejście okazuj w czasie rozmów telefonicznych oraz podczas korespondencji mailowej. Daj się polubić!

Daj klientom coś gratis

Klienci uwielbiają być obdarowywani. Dlatego skutecznym zabiegiem marketingowym, wpływającym na budowę pozytywnych relacji, jest dawanie klientom czegoś gratis. Nie musi być to wcale nic wartościowego. Bardzo dobrze w tej funkcji sprawdzi się choćby dodanie do paczki gadżetu firmowego lub karty rabatowej na kolejne zakupy.