Sprawdź kiedy twoja strona www wymaga przebudowy i odświeżenia

Żadna strona internetowa nie jest wieczna. Trendy wizerunkowe i oczekiwania klientów zmieniają się bardzo szybko, zmuszając właścicieli witryn do wprowadzania ciągłych aktualizacji. Najlepszym dowodem na to, że strona przestaje spełniać swój cel jest to, kiedy nie buduje pozytywnego wizerunku firmy, nie przyciąga nowych klientów, jest pełna przestarzałych treści lub zwyczajnie źle działa. Nie jesteś pewien czy już czas na remont witryny? Oto sześć symptomów, które świadczą o tym, że wymaga przebudowy. 

1. Twoja strona nie jest responsywna

Efektywna strona koniecznie musi być dostosowana do potrzeb urządzeń mobilnych. Rezygnowanie z responsywności zwyczajnie się nie opłaca. Przede wszystkim dlatego, że użytkownicy mobilni stanowią ogromną grupę Twoich potencjalnych klientów. Warto zaznaczyć, że dzisiaj gros wejść na strony dokonywanych jest właśnie poziomu smartfonów i tabletów. Ponadto responsywne strony są pozytywnie oceniane przez Google i zostają zaklasyfikowane wyżej w wynikach wyszukiwania.

Jeśli Twoja strona jest już dostosowana do potrzeb urządzeń mobilnych, zwróć uwagę na to czy jest przyjazna dla użytkowników smartfonów. Ważne, aby była wygodna w skrolowaniu, miała łatwe do klikania przyciski oraz czytelne fonty.


Przeczytaj koniecznie: 5 podstawowych cech dobrego sklepu internetowego


2. Przestarzały layout

Wygląd stron internetowych podlega nieustannym zmianom. Nawet laik jest w stanie bez problemu odróżnić nowy layout od tego, który został stworzony przed kilkoma laty. Niestety, przestarzałe witryny zawsze postrzegane są jako mniej atrakcyjne. Dlatego warto zadbać o to, aby wygląd strony odpowiadał obowiązującym trendom.

3. Brak zapytań od klientów

Głównym zadaniem strony internetowej jest przyciąganie nowych usługobiorców. Jeśli Twoja witryna nie notuje takiego ruchu jak wcześniej, a klienci wysyłają za jej pośrednictwem coraz mniej zapytań ofertowych, to najlepszy sygnał mówiący o tym, że czas na zmiany. Spraw, aby witryna była atrakcyjna dla odwiedzających i budziła zaufanie – dzięki temu z pewnością stanie się skuteczniejszym narzędziem marketingowym.

4. Wiele odrzuceń

Wysoki współczynnik odrzuceń to bezpośredni wskaźnik nieatrakcyjności strony www. Oznacza on, że klienci, którzy otwierają witrynę nie są zainteresowani zamieszczonymi na niej treściami i bardzo szybko z niej uciekają, nie wchodząc w jakiekolwiek zakładki. Współczynnik odrzuceń można zbadać za pośrednictwem specjalistycznych narzędzi, np. podłączonego do strony Google Analytics.


Przeczytaj również: Czy można wypromować firmę całkiem za darmo? Tak! Oto kilka sprawdzonych sposobów


5. Kłopoty z nawigacją

Czy wiesz, że użytkownicy stron przyzwyczajeni są do pewnego schematu rozkładu treści? Dzięki niemu łatwo mogą znaleźć to, co ich interesuje. Zadbaj o to, aby nawigacja w obrębie witryny była intuicyjna, a materiały zostały przemyślanie rozlokowane. Bardzo ważne, aby strona została wyposażana w czytelne menu – to właśnie od niego przeglądnie witryny rozpoczyna ponad połowa użytkowników.

6. Problemy z wyszukiwaniem

Google co jakiś czas wprowadza aktualizację algorytmów wyszukiwania. Ważne, aby treści zamieszczane na stronie były zgodne z najnowszymi trendami. Poprawki w kwestii SEO pozwolą podnieść atrakcyjność witryny i sprawią, że będzie ona wyświetlana wyżej w wynikach wyszukiwania. Co ważne, na poprawę pozycjonowania strony pozytywnie wpływa zmiana oraz przedłużenie znajdujących się na niej tekstów.

Zdecydowałeś się już na przebudowę strony? 

To doskonale. Pamiętaj, że pieniądze włożone w remont to sprawdzona inwestycja w rozwój Twojej działalności. Dzięki odświeżeniu witryny zadbasz o wizerunek swojej firmy i zyskasz nowych klientów, co bezpośrednio przełoży się na wzrost dochodów. Twoja firma stanie się także lepiej wyszukiwana w Internecie.


Myślisz o własnej stronie internetowej?

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl


Autor
Gabriel Besta
CEO MEDIALIZER
info@medializer.pl
2016-02::1455323224-gabriel-besta-ceo-me