Podpowiadamy, jak stworzyć ciekawy post na firmowego Facebooka

W ostatnich latach synonimem nowoczesnego podejścia do marketingu stała się aktywność w mediach społecznościowych. Posty publikowane na Facebooku, Instagramie i Snapchacie pomagają zdobywać nowych klientów i wchodzić z nimi w interakcję. Dowiedz się, jak stworzyć atrakcyjny wpis na Facebooka. Przedstawiamy prosty przepis na sukces.

Nie przesadzaj z długością

Jakiej długości wpisy cieszą się największą popularnością na Facebooku? Te najkrótsze o zawartości od 70-80 zzs. Tworząc wpis na portal społecznościowy, postaraj się, aby jego długość nie przekroczyła 140 zzs. Jeśli musi być dłuższy, podziel go na kilka czytelnych segmentów. Jeśli chcesz publikować teksty o większej objętości, zrezygnuj z Facebooka i wybierz blog.


Sprawdź również: Jak zwiększyć zyski sklepu internetowego? Zadbaj o sprawną obsługę klientów!


Używaj hashtagów

Przejrzenie postu na Facebooku często trwa nie więcej niż sekundę. Dlatego ważne, aby był on maksymalnie czytelny. Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom swoich odbiorców i postaraj się wymienić długie, wymagające skupienia zdania na hashtagi. 

Skracaj linki

Długie linki na Facebooku to jedna z najbardziej irytujących cech postów zamieszanych przez niedoświadczonych marketingowców. Źle wyglądają i utrudniają przeglądanie portalu na urządzeniach mobilnych. Dlatego lepiej je skracać. Jak to zrobić? Wystarczy wykorzystać specjalny generator.


Przeczytaj koniecznie: Jak skutecznie prowadzić bloga firmowego


Korzystaj z grafik

Intrygująca grafika to klucz do przyciągnięcia uwagi czytelników. Pamiętaj o tym, aby zamieszczane treści miały wysoką jakość. Jeśli użytkownicy będą musieli obejrzeć obrazek w dużym rozmiarze (np. infografiki), na portalu umieść jedynie jego fragment oraz link do pełnej wersji.

Mów na temat i nie bój się żartować

Na Facebooku zamieszczaj posty dotyczące produktów lub usług, które oferujesz. Słodkie obrazki, choć zbierają lajki, zamieszczane w zbyt dużym natężeniu wpływają negatywnie na profesjonalny wizerunek firmowego profilu. Warto jednak, aby co jakiś czas na wallu pojawił się żartobliwy wpis związany z Twoją działalnością lub aktualnymi wydarzeniami. To łatwy sposób na to, aby zyskać sympatię czytelników.

 


Myślisz o zleceniu prowadzenia firmowego profilu na Facebooku profesjonalistą?

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl


Autor
Gabriel Besta
CEO MEDIALIZER
info@medializer.pl
2016-02::1455323224-gabriel-besta-ceo-me