Doceń potencjał content marketingu

O tym, czy klienci będą zainteresowani Twoim produktem lub usługą, w ogromnym stopniu decyduje tekst. Wielu przedsiębiorców nadal uważa, że skuteczne są nachalne reklamy, bombardujące odbiorcę superlatywami. Badania dowodzą jednak jednoznacznie, że aż cztery na pięć osób bardziej od takiego przekazu ceni wartościowe, bogate w informacje treści. W czasach, gdy wyskakujące reklamy omijamy wzrokiem i zbywamy jednym kliknięciem myszy, do promocji w Internecie warto wykorzystać potencjał content marketingu.

Zostań ekspertem

Teksty zawarte na stronach www i w sklepach internetowych muszą być nie tylko interesujące, ale i wartościowe. Dlatego ich stworzenie wymaga dużej wiedzy zarówno z zakresu marketingu, jak i opisywanej dziedziny. Ważne, aby treści zostały zredagowane w sposób przystępny i ciekawy, tak aby odbiorca łatwo mógł znaleźć najważniejsze wiadomości. Należy przy tym pamiętać, że jakość contentu jest świadectwem profesjonalizmu przedsiębiorcy, który najlepiej zna się na swoich produktach i usługach. Dobrze w rolę specjalisty wcielić się również na blogu lub Facebooku, aby przekonać klientów do swoich produktów. To także dobre miejsca do kreowania pozytywnego wizerunku marki.

Treści optymalizują stronę

Czy wiesz, że wartościowy content na stronie www poprawia jej wyszukiwalność w Google? Roboty nie tylko punktują słowa kluczowe, ale także doceniają wysoką jakość zamieszczonych na witrynach tekstów. W żadnym wypadku nie mogą być one w części lub całości kopiowane – za ich waloryzację odpowiadają algorytmy Panda, Koliber i Pingwin. Dobrze, by nie było w nich błędów ortograficznych i gramatycznych.

Ważne, aby w treściach były zawarte najważniejsze informacje o produktach, rzetelnie przedstawiające ich cechy. W przypadku tekstów na blog należy pamiętać o tym, aby wpisy były wartościowe dla czytelników – dzięki temu będą oni chcieli wracać na stronę, a firma urośnie do rangi eksperta w danej dziedzinie.

Jak stworzyć wartościową treść?

  • Oczaruj odbiorcę. Zadbaj o styl i zastosowanie kilku zabiegów językowych, które sprawią, że czytanie stanie się przyjemnością.
  • Pamiętaj o podawaniu źródeł, z których czerpiesz informacje.
  • Postaw na opis praktycznego zastosowania produktu. Klient musi wiedzieć, że zakup będzie użyteczny.
  • Spraw, aby content był ciekawy. Możesz wzbogacić go choćby o infografiki lub przedstawić w nietuzinkowej formie e-booka lub case study.
  • Teksty napisz przystępnym językiem. Zadbaj o to, aby zostały one zredagowane z humorem i dystansem. Pamiętaj jednak, że co za dużo, to niezdrowo.
  • Współpracuj ze specjalistami, którzy pomogą zbudować autorytet i wiarygodność treści.
  • Wypowiadaj się możliwie krótko i treściwie.

Inwestycja w content zwróci się z nadwyżką

Masz problemy ze stworzeniem ciekawych i wartościowych tekstów? Pamiętaj, że zawsze możesz zdecydować się na skorzystanie z usług specjalistów od content marketingu i SEO. Choć ich usługi nieco kosztują, zwykle odpowiednio przygotowane treści pozwalają skutecznie wypromować stronę i zyskać nowych klientów. Specjalistyczne artykuły poprawią wizerunek marki i pomogą zbudować jej autorytet. Pamiętaj, że odbiorca jest bardzo wymagający i nie jest łatwo go zadowolić. Dlatego, skuteczne staną się jedynie interesujące i wartościowe treści, których lektura przyniesie czytelnikowi korzyść.

Autor
Gabriel Besta
CEO Medializer