Jak skutecznie promować sklep internetowy? Poznaj praktyczne porady

Zwiększenie sprzedaży jest celem każdego właściciela e-sklepu. W sieci można znaleźć wiele artykułów, które radzą, jak to zrobić. Często brakuje w nich jednak jasnych wskazówek, łatwych do wprowadzenia w życie. Właśnie dlatego przygotowaliśmy kilka praktycznych porad, dzięki którym szybko dokonasz pozytywnych zmian.

Na bieżąco analizuj postępy konkurencji

To naprawdę łatwe. W kilka chwil możesz zorientować się, jakie sklepy internetowe działają w Twojej branży. Często wchodź na ich strony i śledź zmiany oraz nowe trendy – wystarczy, że będziesz obserwował kilka firm, które są najbardziej zbliżone do Twojej działalności. Zwróć uwagę na ofertę, układ strony, grafikę oraz rozwiązania zakupowe. Dzięki takiemu monitoringowi będziesz na bieżąco z nowinkami z branży. Być może niektóre modyfikacje zainspirują Cię do wdrożenia nowości we własnym sklepie.


Przeczytaj koniecznie ⇒ 5 podstawowych cech dobrego sklepu internetowego


Analizuj newslettery oraz profile na Facebooku innych sklepów

To kolejne działania, które pozwolą Ci nie zostać w tyle za konkurencją. Koniecznie sprawdzaj, w jaki sposób inne sklepy generują ruch na swoich profilach. Możesz wykorzystać do tego profesjonalne narzędzia, które udostępnia Facebook. Dołącz także do grona subskrybentów newsletterów konkurencyjnych sklepów – dzięki nim będziesz na bieżąco powiadamiany o nowych kampaniach marketingowych.

Pamiętaj także o tym, by prężnie działać w mediach społecznościowych. Zadbaj o to, aby profile były nie tylko estetyczne, ale i atrakcyjne dla czytelników. Często wrzucaj na nie posty i angażuj klientów do działania.

Sprawdź, czy treści na stronie są unikalne

Algorytmy Google promują jedynie witryny, na których zamieszczone są unikalne teksty. Bardzo łatwo możesz sprawdzić, czy treści na Twojej stronie spełniają ten wymóg. Aby to zrobić, zwyczajnie przeklej fragment tekstu z e-sklepu do Google i przejrzyj wyniki wyszukiwania.

Trzeba przy tym zaznaczyć, że w ostatnim czasie Google bardzo promuje marketing treści. Większą wartość mają strony z contenetem wysokiej jakości. Tekst powinien być dość długi, pozbawiony błędów i atrakcyjny dla czytelników. Dobrze, jeśli będzie miał wiele odsłon.


Sprawdź również ⇒Jak zwiększyć zyski sklepu internetowego? Zadbaj o sprawną obsługę klientów!


Bądź w stałym kontakcie z klientami

Podstawą budowania pozytywnych relacji jest stały kontakt. Staraj się możliwie najszybciej odpowiadać na maile oraz wiadomości na Facebooku. Najlepiej rób to na bieżąco lub w okresie kilku godzin – w najgorszym razie w czasie doby. Bądź przy tym zawsze miły i opanowany. Pamiętaj, że działanie pod wpływem emocji i kłótnie z klientem nigdy nie wpływają dobrze na wizerunek e-sklepu.


Myślisz o własnym sklepie internetowym? Potrzebujesz porady? 

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl


Autor
Gabriel Besta
CEO MEDIALIZER
info@medializer.pl